LinkedIn Page – dowiedz się, jak założyć firmowe konto krok po kroku

Media społecznościowe

LinkedIn nazywany jest często Facebookiem dla biznesu. W sierpniu 2004 r. strona miała 1 mln użytkowników, a już w kwietniu 2007 r. aż 10 mln. W okresie budowy swojego obecnego zasięgu LinkedIn dokonał kilku interesujących przejęć – najbardziej rozpoznawalna marka to przejęty w 2012 r. SlideShare. 

Przełom w rozwoju portalu nastąpił w 2016 r., kiedy to Microsoft ogłosił przejęcie go za 26,2 mld dolarów, tym samym dając nową siłę na dalszy rozwój. Obecnie LinkedIn to ponad 645 mln użytkowników na świecie (rys. 1).
 

POLECAMY

Rys.1. Użytkownicy portalu, wrzesień 2019. Źródło: Linekdin.com


W Polsce jest już ok. 3 mln użytkowników portalu – patrząc na populację pracujących osób (ok. 18 mln), już blisko 15% ma konto na LinkedIn. Mimo że jesteśmy daleko od europejskiej czołówki, mamy duży potencjał do wzrostu. Przyjęło się, że jest to portal skierowany do pracowników dużych korporacji, jednak jest to mylny pogląd. Dobrze przygotowana strategia obecności na portalu daje ogromne możliwości każdemu. Przykłady dobrych praktyk to m.in.:

  • CEO dużej organizacji, który może budować wizerunek firmy komunikując się z otoczeniem jako ekspert, prezentując osiągnięcia firmy, najnowsze projekty czy kierunki rozwoju, buduje świadomość marki oraz swój profil ekspercki;
  • przedstawiciel sektora MŚP, który może sprawnie pozyskiwać kontakty do potencjalnych klientów, co w dobie RODO bardzo ułatwia życie. Idealnym dla niego narzędziem jest Sales Navigator, wspierający budowanie baz leadów z bardzo zaawansowanymi możliwościami targetowania;
  • dział HR międzynarodowej korporacji, który dzięki możliwościom strony firmowej może skutecznie budować i realizować projekt employer brandingowy. Korzystając z dodatkowych narzędzi (są one płatne, a wyceny indywidualne), można dzielić się kulturą organizacyjną firmy czy publikować oferty pracy.

 

LinkedIn Page (wcześniej Company Page) to odpowiednik facebookowego fanpage firmy. Strony firmowe na LinkedIn zyskują na popularności, podobnie jak samo narzędzie. Jego twórcą jest Reid Hoffman, który wpadł na pomysł założenia portalu w 1997 r. Początkow...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy