Dołącz do czytelników
Brak wyników

Media społecznościowe

5 listopada 2019

NR 48 (Październik 2019)

LinkedIn Page – dowiedz się, jak założyć firmowe konto krok po kroku

0 50

LinkedIn nazywany jest często Facebookiem dla biznesu. W sierpniu 2004 r. strona miała 1 mln użytkowników, a już w kwietniu 2007 r. aż 10 mln. W okresie budowy swojego obecnego zasięgu LinkedIn dokonał kilku interesujących przejęć – najbardziej rozpoznawalna marka to przejęty w 2012 r. SlideShare. 

Przełom w rozwoju portalu nastąpił w 2016 r., kiedy to Microsoft ogłosił przejęcie go za 26,2 mld dolarów, tym samym dając nową siłę na dalszy rozwój. Obecnie LinkedIn to ponad 645 mln użytkowników na świecie (rys. 1).
 

Rys.1. Użytkownicy portalu, wrzesień 2019. Źródło: Linekdin.com


W Polsce jest już ok. 3 mln użytkowników portalu – patrząc na populację pracujących osób (ok. 18 mln), już blisko 15% ma konto na LinkedIn. Mimo że jesteśmy daleko od europejskiej czołówki, mamy duży potencjał do wzrostu. Przyjęło się, że jest to portal skierowany do pracowników dużych korporacji, jednak jest to mylny pogląd. Dobrze przygotowana strategia obecności na portalu daje ogromne możliwości każdemu. Przykłady dobrych praktyk to m.in.:

  • CEO dużej organizacji, który może budować wizerunek firmy komunikując się z otoczeniem jako ekspert, prezentując osiągnięcia firmy, najnowsze projekty czy kierunki rozwoju, buduje świadomość marki oraz swój profil ekspercki;
  • przedstawiciel sektora MŚP, który może sprawnie pozyskiwać kontakty do potencjalnych klientów, co w dobie RODO bardzo ułatwia życie. Idealnym dla niego narzędziem jest Sales Navigator, wspierający budowanie baz leadów z bardzo zaawansowanymi możliwościami targetowania;
  • dział HR międzynarodowej korporacji, który dzięki możliwościom strony firmowej może skutecznie budować i realizować projekt employer brandingowy. Korzystając z dodatkowych narzędzi (są one płatne, a wyceny indywidualne), można dzielić się kulturą organizacyjną firmy czy publikować oferty pracy.

 

LinkedIn Page (wcześniej Company Page) to odpowiednik facebookowego fanpage firmy. Strony firmowe na LinkedIn zyskują na popularności, podobnie jak samo narzędzie. Jego twórcą jest Reid Hoffman, który wpadł na pomysł założenia portalu w 1997 r. Początkowo Social Net (pierwotna nazwa portalu) miał funkcjonować po to, aby łączyć ludzi według ich zainteresowań. W tamtych latach świat nie był gotowy na takie rozwiązana, jednak już kilka lat później, w grudniu 2002, temat powrócił. Kolejna odsłona portalu wystartowała w maju 2003 r., a jej głównym celem było budowanie relacji biznesowych. 
Początki LinkedIn były bardzo trudne, a portal nie spotkał się z dużym zainteresowaniem. Nie osiągał też zysków. Trwało to aż do 2008 r., kiedy to z portalu zaczęli korzystać maklerzy z Wall Street.


Czy na LinkedIn warto umieszczać wszystko? Absolutnie nie. Jedynie dobrze przemyślana strategia obecności na portalu daje bardzo duże możliwości zarówno dużym, średnim, jak i małym przedsiębiorstwom. Niezależnie od tego, czy reprezentujesz start-up, firmę rodzinną, czy dużą korporację, możliwości biznesowe LinkedIn są ogromne. Jak to zrobić? Z tego artykułu dowiesz się, jak utworzyć firmowe konto na LinkedIn krok po kroku, rozpocząć aktywne działania i budowanie swojej sieci. 
 

Tworząc konto firmy na LinkedIn (LinkedIn Page), sam musisz posiadać konto osobiste. Co więcej, konto osobiste nie może być nowym kontem (musi działać co najmniej 7 dni) i musisz mieć kilku znajomych. Konto osobiste i firmowe to naczynia połączone – decydując się na ich założenie, musisz mieć plan i cel. 


Firmowe konto na LinkedIn krok po kroku

Krok 1.

Po zalogowaniu na stronie głównej w górnej belce zobaczysz ikony. Wśród nich jest zakładka produkty. Kliknij w nią, a po rozwinięciu LinkedIn zaoferuje Ci różne opcje. Na samym dole jest „Stwórz stronę firmową”.  


 

Rys. 2. Tworzenie strony firmowej


Krok 2.

Zakładka „Utwórz stronę LinkedIn” daje cztery możliwości wyboru typu firmy: 

  • mała firma (poniżej 200 pracowników);
  • średnia i duża firma (powyżej 200 pracowników);
  • strona marki (to opcja dla podstron, które są powiązane z już istniejącą stroną. Wybierając tę opcję, musisz wskazać, z jaką stroną firmową chcesz się połączyć. Ciekawostka – możesz stworzyć do 10 stron marek swojej firmy. Pozyskiwanie obserwacji czy budowa treści zaczyna się tu od początku;
  • instytucja edukacyjna (tu LinkedIn rozpocznie adres Twojej strony od domeny linkedin.com/school/). Skorzystaj z tej opcji, jeśli reprezentujesz np. szkołę prywatną czy sieć przedszkoli. 

Większość ustawień nie różni się od siebie, jednak już na starcie daje możliwość podziału na kategorie tworzonych stron i segreguje opcje do wyboru. 
 

Rys. 3. Wybór rodzaju konta firmowego

 

Krok 3.

W kolejnej sekcji uzupełniasz podstawowe informacje na temat firmy, takie jak:

  • nazwa – jeśli masz długą nazwę firmy, użyj nazwy skróconej – pełnej nazwy nie będzie widać. Zrezygnuj również z rozszerzeń typu „Sp. z o.o”; 
  • publiczny adres URL – tu warto zwrócić uwagę na łatwość wyszukiwania po wpisaniu nazwy w wyszukiwarce, a także na powtarzalność nazw na rynku. Sprawdź, ile firm o tej samej nazwie już jest i spróbuj nieco wyróżnić swoją – pamiętaj jednak, by nazwa była nadal związana z Twoją firmą;
  • strona www – nie jest to obowiązkowe pole; później możliwe jest powiązanie z witryną internetową i utworzenie przycisku specjalnego, np. „przejdź do witryny” lub „skontaktuj się z nami”; 
  • informacje o firmie – wybierasz je z listy:
    - branża, 
    - wielkość firmy,
    - rodzaj firmy;  
  • slogan – wpisz hasło związane z Twoją firmą, np. „Doradzamy, jak budować strategię obecności firmy na LinkedIn”;
  • logo – to pole nie jest wymagane, warto jednak przygotować grafikę o wymiarach 300 × 300. Obsługiwane typy plików to JPG, JPEG i PNG.

Na koniec niezbędne jest, aby potwierdzić prawo do założenia strony w imieniu firmy. Ostatni krok na tym etapie to kliknięcie w „Utwórz stronę”.

Gratulacje! Strona Company Page została utworzona 

Teoretycznie na tym można by zakończyć działania ze stroną firmową, natomiast nie przyniosą one wtedy żadnego efektu. Co gorsza, na LinkedIn jest bardzo dużo stron, które nie posiadają zdjęć czy podstawowych danych. Takie strony pokazują potencjalnym klientom brak profesjonalizmu. Nie pozwól, by Twoja strona tak wyglądała!

Co dalej?

Bardzo często jest tak, że jeżeli reprezentujesz start-up czy firmę lokalną typu MŚP, nie posiadasz własnej witryny internetowej (albo jest ona niskiej jakości) lub ze względów technicznych jest ona bardzo nisko indeksowana przez Google. Strona na LinkedIn ma szansę pojawić się jako pierwsza w wyszukiwarce po wpisaniu nazwy firmy i tym samym wesprzeć Twoją pozycję. Konto na LinkedIn może ułatwić Ci życie, ale prowadzone źle lub wcale, niestety ma duży wpływ na wizerunek Twojej marki w internecie. 

Uzupełnij profil o dodatkowe dane 

Logo
Powinno mieć wymiary 300 × 300. Obsługiwane typy plików to JPG, JPEG i PNG. Jeżeli posiadasz logo słabej jakości, popraw je technicznie. Pamiętaj też, że jeśli Twoje logo jest obszerne czy ma dolny claim pisany małą czcionką, to warto je uprościć (nawet na potrzeby internetu). Możesz również użyć jedynie sygnatury. 

Zdjęcie w tle
To miejsce, które nie jest wykorzystywane przez 80% osób w kontach osobistych i firmowych. Zdjęcie na konto firmowe powinno mieć wymiary 1,536px x 768 pikseli. Często jednak należy przetestować inne wymiary. Zawsze sprawdzaj, jak wygląda ono zarówno na desktopie, jak i w wersji mobile.
 

Zdjęcie w tle potraktuj jak darmową powierzchnię reklamową. Zmieniaj je w zależności od potrzeby, nowości produktowych czy ofert specjalnych. Pokaż, czym zajmuje się Twoja firma. 


Slogan
120 znaków, które powinno mówić jak najwięcej o Twojej firmie. Zrezygnuj ze sztampowych haseł – pisz jasno i klarownie. Jeśli masz ciekawe hasło firmowe, to może być dobre miejsce, by je zaprezentować. Pokaż też, czym zajmuje się Twoja firma. 

Przyciski 
Możesz wprowadzić swoje call to action, czyli wezwanie do działania. Do wyboru masz następujące CTA:

  • Przejdź do witryny.
  • Skontaktuj się z nami.
  • Więcej informacji.
  • Zapisz się.
  • Zarejestruj się.

Do wybranej opcja CTA dodaj...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy