Kreatywność na wojnie z rakiem

Case study

W tegorocznej edycji konkursu MIXX Awards, organizowanego już od 10 lat przez IAB Polska, szczególnie liczne były zgłoszenia w kategorii „Kampanie społeczne i non-profit”. Jak podkreślała Anna Gruszka – chief digital officer w IPG Mediabrands i jurorka oceniająca kampanie pod kątem efektywności – wiele propozycji w tej kategorii wyróżniało się nie tylko warstwą wizualną, ale i skutecznością. Właśnie takie kampanie zasłużyły na nominacje do brązowych, srebrnych i złotych statuetek. Ostatecznie złotem w konkursie MIXX Awards 2016 nagrodzono aż dwie kampanie – SOS Wioski Dziecięce oraz Alivia – Wojna z rakiem. 

Przyjrzyjmy się bliżej temu drugiemu projektowi, przygotowanemu przez Saatchi & Saatchi IS we współpracy z Platige Image oraz Big Picture dla Fundacji Onkologicznej Alivia.

PROBLEM

Choroby nowotworowe są poważnym problemem społecznym, z roku na rok dotykającym coraz młodszych pokoleń. Powszechnie dostępne statystyki wskazują, że w grupie wiekowej 20-40 lat zachorowalność na nowotwory złośliwe będzie stale rosła – szczególnie wśród kobiet – choć wskaźnik umieralności na choroby onkologiczne ma tendencję spadkową. Jest to zasługą coraz wcześniejszego wykrywania tych chorób oraz coraz skuteczniejszych terapii antynowotworowych.

POLECAMY

Poważną barierą na drodze budowy świadomości problemu chorób nowotworowych – szczególnie wśród ludzi młodych – jest naturalna niechęć do myślenia czy rozmawiania na ten temat. W powszechnym postrzeganiu nieodłącznymi towarzyszami tych chorób są cierpienie, wyłączenie z normalnego i aktywnego życia, a w ostateczności także śmierć. 

Tymczasem wcale tak być nie musi – przekonują o tym coraz skuteczniej naukowcy, instytucje i niezależne fundacje, takie jak istniejąca od 2006 r. Alivia, skupiająca swoje działania na osobach młodych, niosąca pomoc osobom chorym na raka, realizująca projekty podnoszące świadomość chorób nowotworowych oraz reprezentująca pacjentów onkologicznych w debacie publicznej.

Fundacja Alivia potrzebowała wsparcia przy zbiórce środków, które mogą pomóc chorym na raka. Wiele innowacyjnych leków nie jest w Polsce refundowanych, a koszty leczenia w takim wypadku mogą wynosić nawet kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie. Brief miał więc charakter fo...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy