Konsumenci są w mobilnych mediach społecznościowych. Bądź tam i Ty!

Temat numeru

Jak podaje Tecmark, sprawdzamy telefon nawet 221 razy dziennie. Po co? Czytamy e-maile, szukamy informacji w internecie, a przede wszystkim komunikujemy się za pomocą mediów społecznościowych. Jeśli marka chce być tam, gdzie potencjalni klienci, musi pojawić się w mobilnych social media. Niekoniecznie z typową reklamą. Lepiej z przemyślaną kampanią, która zaangażuje i przełoży się na sprzedaż.

Planując mobilne działania, marki często postanawiają przygotować własną autorską aplikację, dedykowaną konkretnej aktywności promocyjnej. Czy to jednak najlepszy pomysł? Pamiętajmy, że mając swoją aplikację, musimy najpierw zachęcić odbiorców do tego, aby zainstalowali ją na swoich urządzeniach mobilnych, a później zadbać o to, by z niej korzystali. Żadna z tych czynności nie jest łatwa. Liczba dostępnych aplikacji w Google Play Store wynosiła pod koniec 2015 r. ok. 1 750 000, a w Apple App Store 1 500 000. 

POLECAMY

Użytkownicy smartfonów mają więc w czym wybierać. Wyzwanie wzrasta, gdy weźmie się pod uwagę zmienne zainteresowanie klientów. Wyniki badań przeprowadzonych przez Quettra pokazują, że po zaledwie trzech dniach ok. 77% użytkowników usuwa nowo zainstalowaną aplikację. Jak zatem utrzymać uwagę potencjalnego klienta? 

Twój klient jest w mediach społecznościowych

Według raportu „Digital in 2016” w Polsce jest prawie 26 milionów użytkowników internetu. 14 milionów (36% populacji) aktywnie używa mediów społecznościowych, z tego 10 mln mobilnych wersji tych platform. Średnio z sieci przez urządzenia mobilne korzystamy 1 godzinę i 17 minut dziennie. Wniosek wydaje się prosty: pols...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy