Zanim zaczniesz
Shopping Ads są nastawione na efekt. Zapomnij o tym, aby w raportach skupiać się na ekspozycji czy wpływie na markę. Jasno określ swoje cele sprzedażowe i nie zaczynaj kampanii bez wdrożenia modułu e-commerce w Google Analytics. Kluczowe będzie również rozumienie konwersji przez pryzmat jej wartości, czyli wielkości koszyka, a nawet konkretnego dochodu z marży.
POLECAMY
Podczas analizy danych Google Shopping Ads nie możesz pominąć pojęć, takich jak atrybucja czy LTV (life-time value). Uwzględniaj wpływ sezonowości na sprzedaż i działania promocyjne oraz politykę cenową sklepu w danym okresie.
Drugim aspektem jest to, jak Google dobiera słowa kluczowe, budując kampanie Shopping Ads. Tak jak materiałem na cały osobny artykuł byłoby omówienie analityki w e-commerce, tak idealnie przygotowana konfiguracja Merchant Center może być wyzwaniem.
W dalszej części artykułu dowiesz się, jak warto budować własne etykiety, ale już teraz pomyśl, czy nazwy produktów i ich opisy są idealne. Jeśli brakuje Ci treści lub używasz bardzo lakonicznych nazw produktów, Twoje kampanie są skazane na mniejszy zasięg.
Cztery filary sukcesu kampanii sezonowej
- Aktywnie promuj sezonowe produkty na stronie głównej sklepu lub wyróżniając je w kategoriach produktowych.
- Planuj kampanię na cały rok z dużym wyprzedzeniem – nigdy nie pracuj na ostatnią chwilę!
- Zaplanuj budżet i w sezonie monitoruj swój udział w kliknięciach (Twoje założenia mogą być niewyst...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!