Kampanie Shopping Ads

Temat numeru

Kampanie Google Shopping Ads wyróżniają się – jako część systemu Google Ads – zarówno bardzo dużym poziomem automatyzacji, jak i dużym ograniczeniem możliwości zarządzania. Mamy tu mniej opcji optymalizacji. Nie możemy kierować reklam na konkretne słowa kluczowe czy budować własnych reklam. W zamian Google daje nam możliwość prezentacji produktu jako nazwy, zdjęcia i ceny, co oznacza większą szansę na dotarcie do klienta.

Zanim zaczniesz

Shopping Ads są nastawione na efekt. Zapomnij o tym, aby w raportach skupiać się na ekspozycji czy wpływie na markę. Jasno określ swoje cele sprzedażowe i nie zaczynaj kampanii bez wdrożenia modułu e-commerce w Google Analytics. Kluczowe będzie również rozumienie konwersji przez pryzmat jej wartości, czyli wielkości koszyka, a nawet konkretnego dochodu z marży.
 

POLECAMY

Podczas analizy danych Google Shopping Ads nie możesz pominąć pojęć, takich jak atrybucja czy LTV (life-time value). Uwzględniaj wpływ sezonowości na sprzedaż i działania promocyjne oraz politykę cenową sklepu w danym okresie.


Drugim aspektem jest to, jak Google dobiera słowa kluczowe, budując kampanie Shopping Ads. Tak jak materiałem na cały osobny artykuł byłoby omówienie analityki w e-commerce, tak idealnie przygotowana konfiguracja Merchant Center może być wyzwaniem. 
W dalszej części artykułu dowiesz się, jak warto budować własne etykiety, ale już teraz pomyśl, czy nazwy produktów i ich opisy są idealne. Jeśli brakuje Ci treści lub używasz bardzo lakonicznych nazw produktów, Twoje kampanie są skazane na mniejszy zasięg.
 

Cztery filary sukcesu kampanii sezonowej

  1. Aktywnie promuj sezonowe produkty na stronie głównej sklepu lub wyróżniając je w kategoriach produktowych.
  2. Planuj kampanię na cały rok z dużym wyprzedzeniem – nigdy nie pracuj na ostatnią chwilę!
  3. Zaplanuj budżet i w sezonie monitoruj swój udział w kliknięciach (Twoje założenia mogą być niewysta...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy