Kampanie Google Ads a mobile

Temat numeru

Jakie możliwości daje nam system reklamowy Google Ads z punktu widzenia mobile? W artykule przedstawię nie tylko nowości, ale także dobre i złe praktyki, które koniecznie musisz poznać, aby prowadzić skuteczne kampanie reklamowe. Zaczynamy!

Na początku musisz zadać sobie kilka podstawowych pytań.

POLECAMY

#1 Jaki procent ruchu w Twoich kampaniach stanowi ruch mobilny?

Odpowiedź znajdziesz w raporcie Segmentuj – Urządzenia dla kampanii (rys. 1). Sprawdź, jak rozkłada się stosunek wyświetleń na poszczególnych urządzeniach. 
 

Rys. 1. Segment Urządzenia – wyświetlenia i kliknięcia. Źródło: własne – panel Google Ads


Dla każdej kampanii może to wyglądać trochę inaczej, dlatego ważne jest, aby przyjrzeć się każdej aktywności oddzielnie. Warto też powtórzyć badanie dla grup reklam w poszczególnych kampaniach i dla słów kluczowych w grupach. Być może odkryjesz, że niektóre zapytania są generowane głównie na sprzętach mobilnych. Łatwiej Ci będzie wtedy podjąć decyzję o rozbijaniu kampanii na urządzenia. 
Warto też spojrzeć na udział w wyświetleniach (rys. 2). Być może mógłbyś osiągnąć dużo więcej wyświetleń przy innej strukturze kampanii, zwiększając tym samym swoje szanse na konwersje. 
 

Rys. 2. Udział w wyświetleniach. Źródło: własne – panel Google Ads


Jak widać na rysunku, każda z kampanii ma trochę inny udział w wyświetleniach (ogólny, na górze strony i na pierwszej pozycji). Widzimy też, że jest on częściowo tracony przez zbyt niski ranking (wynik jakości × stawka CPC) lub zbyt mały budżet kampanii. Oczywiście najłatwiej byłoby zwiększyć budżet, ale może się okazać, że wystarczy dodać wykluczenia, spauzować nieefektywne słowa kluczowe i udział w wyświetleniach się zwiększy przy dokładnie takich samych wydatkach.

#2 Czy Twój ruch mobilny konwertuje?

Skoro już mowa o konwersjach, to sprawdź ponownie raport Segment – Urządzenia i zobacz, czy ruch mobilny konwertuje (rys. 3). Jeśli tak, to możesz zwiększyć stawkę za pomocą ich dostosowania, aby bardziej agresywnie wygrywać aukcje. Ale to może być za mało. Jeżeli budżet Twojej kampanii jest dość duży, a ruch mobilny stanowi spory procent, możesz pokusić się o rozbicie kampanii na dwie – na taką, która obejmuje desktop, a także tą obejmującą tablet i mobile.
 

Rys. 3. Segment Urządzenia – konwersje. Źródło: własne – panel Google Ads


Czy rozbijanie kampanii na urządzeni...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy