Dołącz do czytelników
Brak wyników

Kampania edukacyjna Durex, czyli dlaczego YouTube to idealne miejsce na trudne tematy

Artykuł | 21 października 2018 | NR 39
162

Edukacja seksualna na YouTube? Kampanie marki Durex są dowodem na to, że ten kanał komunikacji to idealna przestrzeń dla trudnych tematów, o których można opowiadać w zabawny, naukowy i przede wszystkim przystępny sposób. Aby rozmawiać z młodymi osobami o nieprostych zagadnieniach, jak np. choroby weneryczne, marka od kilku lat wykorzystuje narrację influencerów w znanych i lubianych formatach na ich kanałach. Dotychczasowe materiały przenosiły widzów w świat księżniczek z bajek, w które wcieliły się Szparagi, trudnych pytań i zaskakujących odpowiedzi w sondach ulicznych Matura to Bzdura czy na lekcję Ajgora pt. Nie wszystko da się naprawić.

Długoterminowość, czyli dlaczego ta kampania działa

Współpraca marki z youtuberami jest przykładem na to, jak z powodzeniem realizować kampanie z zakresu influencer marketingu. Dzięki temu, że marka odpowiednio dobiera twórców, ufa w kwestii rekomendowanych formatów, a także ma nieszablonowe podejście do edukacji swoich konsumentów, skutecznie dociera ze swoim przekazem. 

Kolejnym aspektem jest długoterminowość w działaniach i umiejętność budowania relacji z twórcami, korzystania z ich wiedzy i kreatywności. Marka w tym roku podjęła decyzję o nawiązaniu rocznej współpracy z Igorem Leśniewskim, znanym swoim widzom pod pseudonimem Ajgor Ignacy. O tym twórcy mówi się, że jest głosem młodego pokolenia, trendsetterem. Charakteryzuje go ironiczne spojrzenie na świat, a także fakt, że nie boi się poruszać najbardziej krępujących tematów. To idealny kandydat na ambasadora marki, która chce podjąć dyskusję w tak trudnych obszarach. W ostatnich dwóch latach youtuber realizował dla Durexa kilka materiałów, m.in. wspomnianą wyżej lekcję edukacji seksualnej, reklamę, w której główny bohater śni o niechcianej ciąży czy odcinek walentynkowy o nieudanych randkach. Dzięki ogromnej pracy, jaką wykonaliśmy na płaszczyźnie infuencer–klient, każda z publikacji Ajgora spotkała się z olbrzymim zainteresowaniem i jeszcze większym zaangażowaniem widzów, co potwierdzają wyniki kampanii. 

Wyniki to zawsze efekt współpracy wielu stron

Trzy materiały opublikowane w zeszłym roku osiągnęły prawie 2 mln wyświetleń, 93 tys. łapek w górę i ponad 2100 komentarzy. Na sukces kampanii długofalowej zawsze składa się wiele czynników i współpracujących stron, czyli LifeTube we współpracy z domem mediowym ZenithOptimedia na czele z komórką influencerską LiquidThread. Po ponad 20-miesięcznym procesie edukacyjno-briefingowym, w styczniu 2018 r. doprowadziliśmy do rozpoczęcia współpracy, której realizacja rozłożona jest w czasie na cały najbliższy rok. Parasolem komunikacyjnym marki i hasłem kampanii będzie platforma Funny Sexy Friday. 

Multikontekstowa, wielotouchpointowa, sprofilowana – najważniejsze cechy dobrej kampanii 

Młodzi często nie używają prezerwatyw, ponieważ uważają, że w trakcie zbliżenia może to zepsuć magię chwili. Oprócz tego często nie są świadomi, że prezerwatywa może uchronić ich nie tylko przed niechcianą ciążą, ale też przed chorobami wenerycznymi.

Platforma Funny Sexy Friday ma na celu edukowanie naszej grupy odbiorców poprzez angażowanie ich w najważniejszych dla nich momentach oraz pokazani...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy