Jakościowy influencer marketing – dekalog dla marek

Influencer marketing

Według szacunków wzrost wydatków na influencer marketing na przestrzeni ostatnich 3 lat wyniósł prawie 5 miliardów dolarów*. Ta liczba jest imponująca i pokazuje, z jak ogromnym i prężnie rozwijającym się segmentem marketingu mamy do czynienia. 

Jeśli planujesz wydać pieniądze na kampanię z influencerami albo już to robisz, to warto, żebyś wiedział, w jaki sposób je spożytkować, aby działania były efektywne. Poniżej znajdziesz 10 punktów – potraktuj je jako zbiór dobrych praktyk z zakresu influencer marketingu. Pozwolą Ci one nie tylko uniknąć pewnych błędów, ale przede wszystkim wyrobić dobre nawyki, dzięki którym Twoje kampanie z influencerami będą jakościowe i skuteczne. Dowiesz się, od czego zacząć planowanie kampanii z influencerami, jakich twórców wybierać do współpracy, a także jak weryfikować jakość ich kont.

POLECAMY

Rys. 1. Źródło: https://influencermarketinghub.com


1. Określ swój cel 


To kwestia podstawowa i jakże istotna! Zanim zaplanujesz kampanię z konkretnym influencerem, najpierw odpowiedz sobie na pytanie: Jaki jest Twój cel? Chcesz sprzedać produkt, podnieść jego świadomość wśród konsumentów, a może Twoje potrzeby są stricte wizerunkowe? Określenie celu kampanii jest niezwykle ważne, ponieważ jeśli ten etap zostanie pominięty, to już na starcie szanse na powodzenie projektu są nikłe. Dlaczego? Każdy cel wymaga zaplanowania i wdrożenia odpowiedniej komunikacji, aby ta była skuteczna. Przecież zupełnie inaczej powinien wyglądać komunikat sprzedażowy, a inaczej wizerunkowy, prawda?

 

Rys. 2. Przykład kampanii wizerunkowej. Blogerka Harel opisuje nową kolekcję RE.DESIGN dla Reserved – kładzie nacisk na zarysowanie historii, kontekstu, opowiedzenie o materiałach, inspiracjach itd. 
Źródło: http://harelblog.pl/
Rys. 3. Przykład kampanii sprzedażowej. Suchy Tata z Suchara Codziennego zachęca poprzez InstaStories do zakupu wyciskarki. Ma dla widzów dedykowany kod zniżkowy – „SUCHYTATA”.
Źródło: https://www.instagram.com/suchytata/

 

Każdy influencer posiada swój styl, każdy ma swoje mocne strony. Niektórzy świetnie sprawdzają się w kampaniach sprzedażowych, a inni niekoniecznie dobrze czują się w tego typu współpracach, ale są świetni w działaniach wizerunkowych. Przy tworzeniu kampanii z influencerem uwzględnij długofalowe plany marki – o tym więcej w punkcie 8.


2. Kieruj się nie tylko zasięgami, ale przede wszystkim zaangażowaniem


Influencer, z którym chcesz nawiązać współpracę, wydaje się idealnie dopasowany tematycznie do produktu/usługi, i ma setki tysięcy followersów na Instagramie? Wspaniale! A jak jest z zaangażowan...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy