Przeprowadziliśmy kilkaset kampanii performance’owych dla e-commerce’ów, od których klienci oczekiwali tylko jednego – efektów w postaci sprzedaży. Na etapie prowadzenia i analizy działań często jednak zauważaliśmy istotne błędy/przeszkody:
POLECAMY
- używanie niepełnych danych do decydowania o podjęciu lub zaniechaniu inwestycji w kanał marketingowy,
- zarządzanie inwestycjami mediowymi dokładnie tak samo jak pięć czy sześć lat temu.
Tymczasem, to działało jeszcze kiedyś, już działać przestało. Metody i narzędzia, które były dobre, straciły na skuteczności. Dlaczego? Zmieniliśmy się my sami, jako konsumenci, zmienił się nasz sposób korzystania z internetu – i przy tym podejmowania decyzji zakupowych.
Ścieżki zakupowe klienta wydłużają się. Działamy rozważniej, coraz częściej potrzebujemy się upewnić co do słuszności naszych wyborów. Dodatkowo rozpoczynamy proces zakupowy na jednym urządzeniu, a kończymy na innym. Internet stał się wszechobecny w naszym życiu – bez względu na to, gdzie się znajdujemy.
Jakie są konsekwencje?
Mimo zmian konsumenckich, wielu marketerów wciąż optymalizuje działania marketingowe p...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!