W najprostszym ujęciu chcemy, żeby każda złotówka wydana na reklamę, w tym na produkcję treści, przyniosła nowych klientów, nowe zlecenia, a przede wszystkim pieniądze.
POLECAMY
W jaki sposób możemy mierzyć skuteczność treści?
Najważniejsza rzecz to systematyczność, bez tego ani rusz. Jednak żeby przeprowadzić skuteczną analizę jakości treści, musisz dokonać solidnej segregacji swojego contentu. Na samym początku wykonaj trzy proste kroki:
- Podziel swoje treści względem rodzaju i formy.
- Oceń ich jakość w skali 1-10.
- Sprawdź, czy wszystkie linki zostały odpowiednio otagowane.
Checklista: Ogólne KPI dla jakości treści
- Pozyskanie klientów: jak do nas trafiają?
- Koszt pozyskania klienta: ile kosztowało nas wyprodukowanie treści, która przyczyniła się do sprowadzenia klienta?
- Stosunek ruchu na stronie do liczby klientów: na stronę WWW pozyskujemy dużą liczbę odwiedzających, jedynie niewielka liczba jest zainteresowana zakupem produktów z naszej oferty.
- Zwrot z inwestycji: koszt produkcji treści w stosunku do zysków.
Checklista: Przykładowe KPI
dla content marketingu:
- Subskrypcje newslettera.
- Udostępnienia w so...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!