Dołącz do czytelników
Brak wyników

Jak zrekrutować uczestników, zorganizować i promować webinar krok po kroku?

Artykuł | 23 grudnia 2018 | NR 29
104

Webinary są doskonałym sposobem na dotarcie do szerokiego grona odbiorców i zaangażowanie ich w komunikację. Gdy je dobrze przygotujesz, masz szansę przyciągnąć uwagę zainteresowanych użytkowników z grupy docelowej i wzmocnić wizerunek Twojej firmy jako eksperta w branży.

W dzisiejszym artykule podpowiem Ci, jak zaplanować webinar, który będzie interesujący dla uczestników, i wypromować go w taki sposób, aby trafił do możliwie najszerszego grona zainteresowanych odbiorców.

Kiedy webinar jest dobrym rozwiązaniem?

50% firm uważa, że webinary są najtrudniejszym do przygotowania rodzajem content marketingu, jak wynika z badania Content Marketing Trends Research Survey, Ascend2 and Research Partners, przeprowadzonego w marcu 2015 (//ascend2.com/home/wp-content/uploads/Content-Marketing-Trends-Summary-Report-150310.pdf).

Nie każda firma decyduje się na włączenie webinarów do swojej strategii marketingowej. Poniższe pytania pomogą Ci w podjęciu decyzji, czy są one odpowiednim rozwiązaniem dla Twojej firmy (powinny również pomóc w przygotowaniu treści wydarzenia).

W jaki sposób webinar pomoże w realizacji celów biznesowych firmy?

Czy webinar przyciągnie potencjalnych klientów z grupy docelowej? Czy przyczyni się do zwiększenia sprzedaży? Czy pozwoli zbudować relacje z uczestnikami? Czy przyniesie wartość uczestnikom? Czy zwiększy rozpoznawalność marki? Określ cele biznesowe, które zamierzasz osiągnąć za pomocą webinaru.

Czy temat webinaru może prowokować uczestników do zadawania pytań i interakcji?

Webinar to doskonała okazja do interakcji z grupą docelową: w trakcie webinaru możesz zadawać pytania na czacie, przeprowadzić test lub krótką ankietę. Zastanów się, jakie informacje chciałbyś przekazać użytkownikom oraz jakie chciałbyś od nich uzyskać. 

Czy webinar przybliży uczestnikom działanie produktu?

Jeśli Twój produkt na pierwszy rzut oka może wydawać się skomplikowany, webinar jest szansą na pokazanie uczestnikom sposobu jego wykorzystania. Odpowiedz na pytania: jakie pytania klienci zadają nam najczęściej? Jakie błędy najczęściej popełniają? Jakie kwestie stanowią dla nich największy problem?

Czy możesz przeprowadzić webinar we współpracy z inną marką?

Współpraca z inną marką pozwoli Ci na zaprezentowanie szerszego spojrzenia na pewne kwestie. Umożliwi też obu markom dotarcie do nowych odbiorców – wydarzenie będzie promowane przez obie firmy, a zaproszenia na webinar zostaną wysłane do dwóch baz subskrybentów.

Czy możesz zorganizować webinar z niezależnym ekspertem?

Zewnętrzny ekspert może przyciągnąć większą liczbę uczestników. Opinie niezależnych specjalistów budzą z reguły większe zaufanie uczestników.

Jeżeli odpowiedzi na te pytania utwierdziły Cię w przekonaniu, że warto zorganizować webinar, przejdź do przygotowania jego treści.

Przed przystąpieniem do tworzenia prezentacji odpowiedz na pytanie, kim jest Twoja grupa docelowa. To znacznie ułatwi przygotowanie treści i zwiększy szansę na sukces projektu.

Dobierz odpowiednie narzędzia

Aby przygotować, wypromować i przeprowadzić webinar, potrzebujesz odpowiednich narzędzi. Poniżej pokrótce opisałem najważniejsze z nich.

Webinar

Potrzebujesz narzędzia, które umożliwi zorganizowanie spotkania z wieloma uczestnikami. Powinno oferować czat, ankiety, możliwość udostępniania widoku ekranu, tablicę do zapisków oraz integrację z YouTube. Możesz w tym celu skorzystać z dedykowanych narzędzi, jak Webinary GetResponse, lub z platform pozwalających na przeprowadzenie transmisji na żywo: Facebook Live lub Live Streaming (YouTube).

Rysunek 1. Przykład webinara zorganizowanego we współpracy z ekspertem

 

Landing page

Dedykowany landing page zachęcający do udziału w webinarze z formularzem zapisu jest niezbędnym elementem promocji wydarzenia. Wszelkie kampanie promocyjne powinny kierować na starannie przygotowana stronę docelową, która zapewni możliwie najwyższą konwersję.

E-mail

E-mail jest filarem webinar marketingu. Uczestnicy rejestrują się na webinar za pomocą adresu e-mail, udzielając przy tym zgody na dalszą komunikację. Komunikacja e-mail marketingowa służy do promocji wydarzenia, umożliwia przesłanie materiałów szkoleniowych oraz pozwala na dalszy kontakt z uczestnikami po przeprowadzonym webinarze.

Rysunek 2. Przykład webinarowego landing page’a

 

Przygotuj plan promocji

Dla kogo przeznaczony jest Twój webinar? Jeżeli jego głównym celem jest dotarcie do nowych użytkowników, najlepiej będzie przeprowadzić kampanie promocyjne na wielu kanałach na kilkanaście dni przed wydarzeniem.

Wskazówka: Wykorzystaj wybrane fragmenty z prezentacji, której masz zamiar użyć w trakcie webinaru, i przygotuj na ich podstawie materiały promujące wydarzenie.

E-mail

Oto przykładowy harmonogram e-maili z ...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy