Obrazy w projektach internetowych – jak wybierać?

Narzędziownia e-marketera

Od wskazówek technicznych, w tym dotyczących pozycjonowania i licencji, po porady natury artystycznej – wybraliśmy osiem najważniejszych zasad wykorzystywania obrazów w projektach online. Sprawdź, czy wszystkie je znasz i stosujesz.

Wskazówki techniczne

Zanim przejdziemy do artystycznych kryteriów doboru zdjęć, czyli tych nieco bardziej zaawansowanych i jednocześnie trudniej uchwytnych, zacznijmy od rzeczy podstawowej, czyli technikaliów. Aby uniknąć wpadki, warto te zasady stosować w każdym projekcie online’owym, niezależnie od jego skali czy charakteru.

POLECAMY

Używaj tylko obrazów najwyższej jakości

Rozmazane, nieciekawe fotografie mogą przytłumić każdą, nawet najbardziej fascynującą treść. Jeśli więc chcesz wywrzeć dobre wrażenie na swoich odbiorcach, pamiętaj, by używać wyłącznie zdjęć wysokiej jakości – wyraźnych, poprawnie skadrowanych, o odpowiednio wysokiej rozdzielczości. Tylko takie fotografie przemówią do internautów i zachęcą ich do pozostania na Twojej stronie lub kliknięcia Twojego banneru. Nieskazitelne obrazy spowodują też, że inni użytkownicy chętniej będą do nich odsyłać. Ważne jest także, by nawet miniatury wykorzystanych fotografii były ostre – pojawiając się w wynikach wyszukiwania, będą prezentowały się bez zarzutu i wyróżnią się na tle sąsiadów.

Dostosuj obrazy do publikacji w in

...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy