Jak zaplanować kampanię w kanale mobilnym krok po kroku? Od pomysłu do pomiaru skuteczności

Temat numeru

Pozornie planowanie kampanii na urządzeniach mobilnych jest bardzo podobne do planowana „dużego” internetu. Czy to znaczy, że planując kampanię na mobile’u, możemy ograniczyć się do kopiowania rozwiązań z desktopów? Oczywiście, że tak. Ale nie wykorzystamy wtedy olbrzymiej szansy, jaką daje medium mobilne i jego specyfika. A nasza kampania nie okaże się tak efektywna, jak mogłaby, gdybyśmy pamiętali o kilku sprawach. Poniżej kilka z nich.

Mobile to nie tylko smartfony

Choć to właśnie smartfony najczęściej są na celowniku marketerów, mobile nie ogranicza się tylko do nich. Według raportu We Are Social ze stycznia 2016 r., 94% dorosłych Polaków posiada telefon komórkowy. Smartfonów używa za to 59% naszego społeczeństwa, a tabletów 24% Polaków. 

POLECAMY

Jeśli więc nie planujesz promocji aplikacji mobilnej lub innych działań skierowanych bezpośrednio tylko do użytkowników smartfonów, uwzględnij w swoim mediaplanie również działania na starszych modelach telefonów. W końcu przemyślany i dobrze targetowany SMS z informacją o promocji na pizzę zadziała także na tradycyjnej komórce.

Telefon komórkowy to jedno z najbardziej osobistych urządzeń, które posiadamy

Pamiętaj o tym i nie zasypuj użytkownika natrętnymi reklamami PUSH, które o wiele szybciej przypiszą do ciebie miano spamera niż nawet bardzo intensywne działania mailingowe. 

Zwróć uwagę na odpowiednie targetowanie reklamy. Im bardziej precyzyjne, tym lepiej. Promocja aplikacji dedykowanej na Androida na urządzeniach typu iPhone to nie tylko wyrzucanie pieniędzy, ale też niepotrzebne drażnienie użytkownika. 

Lokalizacja urządzeń mobilnych jest dużo dokładniejsza niż tych desktopowych i wciąż się zmienia

Wykorzystaj to nie tylko do targetowania kampanii na określoną lokalizację, ale i do dopasowania kontekstowego kreacji. O wiele lepiej zadziała reklama zapraszająca do konkretnego sklepu tuż za rogiem niż kreacja pr...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy