Jak wykorzystać InstaStories do zwiększenia sprzedaży w sklepie online?

Social Media

Instagram rośnie w siłę! Zarówno jako sieć społecznościowa, jak i narzędzie wykorzystywane do sprzedaży. Według statystyk, ponad bilion (!) osób na świecie co miesiąc przegląda zdjęcia i filmy innych użytkowników i marek, średnio spędzając na platformie 30 minut dziennie, a 130 mln miesięcznie deklaruje, że klika w posty sprzedażowe firm i brandów. Ludzie coraz częściej zaglądają na Instagram, aby… kupować. Jakąś firmę na Instagramie obserwuje 90% kont, a 70% użytkowników platformy odwiedza ją w celu poszukiwania nowych produktów.

Rosnąca popularność Instagrama to trend ogólnoświatowy, który nie zna granic! Polacy również polubili platformę. Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba użytkowników (w marcu przekroczyła 10 mln!), a coraz więcej z nich śledzi za pośrednictwem kanału swoje ulubione polskie i zagraniczne brandy i marki. Jeszcze do niedawna Instagram nie kojarzył się z biznesem. To jednak zaczyna się zmieniać, m.in. dzięki rosnącemu zainteresowaniu profilami firmowymi oraz coraz większej liczbie funkcjonalności platformy, które wspomagają sprzedaż (rys. 1). 
 

POLECAMY

Ciekawostka
  • 90% użytkowników Instagrama obserwuje minimum jedną firmę.
  • Dwie na trzy osoby obecne na Instagramie potwierdzają, że używają platformy do kontaktu z markami i obserwowania brandów. 
  • 50% użytkowników jest bardziej skłonnych zainteresować się produktami marki, której reklamy widziało na Instagramie*.
* https://business.instagram.com/

 

Rys. 1. Użytkownicy Instagrama w Polsce, stan na marzec 2021 r.
Źródło: www.napoleoncat.com/stats

 
Dlaczego InstaStories mogą być skutecznym kanałem komunikacji dla marek?

InstaStories raczej nikomu przedstawiać nie trzeba. Relacje to materiał efemeryczny w formie wideo (o długości maksymalnie 15 s) lub zdjęć, widoczny dla użytkownika tylko przez 24 godz. od momentu publikacji. Po tym czasie znika (chyba że zostanie zapisany w Highlights – Wyróżnionych relacjach). Format krótkich relacji został zapoczątkowany przez Snapchata, później został zaimplementowany przez Instagram (w sierpniu 2016 r.), Facebooka, a nawet LinkedIn, ale to właśnie instagramowe stories cieszą się największą popularnością. Każdego dnia przegląda je ok. 500 mln osób na świecie! Nic dziwnego, że stały się 
także środowiskiem komunikacji wielu firm. Biorąc pod uwagę popularność tego formatu, stanowi on doskonały kanał dotarcia do potencjalnych klientów. Relacje to r...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy