Przeskok pokoleniowy
Obecnie media społecznościowe docierają do 28 mln osób, a więc do ponad 93% internautów! Tak wysoki zasięg sprawia, że struktura użytkowników zarówno pod względem wieku, płci, poziomu wykształcenia, jak i wielkości miejscowości zamieszkania odpowiada strukturze naszej populacji. Co szczególnie ciekawe, analiza pod kątem wieku wskazuje, że najliczniejszą grupę odbiorców polskich social mediów tworzą osoby w wieku od 55 do 75 lat – w 2022 r. było ich średnio miesięcznie 6,67 mln. Choć ten wynik może być zaskakujący, warto wziąć pod uwagę wpływ pandemii i okres izolacji. W tym czasie media społecznościowe stały się nie tylko środkiem komunikacji z bliskimi, ale także źródłem rozrywki i kontaktu ze światem zewnętrznym. Wtedy nawet osoby starsze, które wcześniej wykazywały mniejsze zainteresowanie światem online, znalazły w mediach społecznościowych nowe możliwości i przestrzeń do aktywności. Pandemia w pewien sposób przyspieszyła ich digitalową adaptację i wprowadziła do nowej rzeczywistości.
POLECAMY

Algorytm
A jak obecnie wyglądają Facebook i Instagram? Jak kopia TikToka, który mocno depcze im po piętach! Nie uciekniemy j...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!