Jak (czy) AI w mediach społecznościowych wpływa na nasze poglądy i zainteresowania?

Social Media

Czy tradycyjne i znane nam media społecznościowe jeszcze istnieją? Czy nadal nawiązujemy tam relacje i kontakty, czy już tylko nastawiamy się na konsumpcję treści? Ile ostatnio widzieliście wpisów od znajomych, a ile treści od randomowych ludzi i marek? Czy słyszeliście o recommendation media?

Przeskok pokoleniowy

Obecnie media społecznościowe docierają do 28 mln osób, a więc do ponad 93% internautów! Tak wysoki zasięg sprawia, że struktura użytkowników zarówno pod względem wieku, płci, poziomu wykształcenia, jak i wielkości miejscowości zamieszkania odpowiada strukturze naszej populacji. Co szczególnie ciekawe, analiza pod kątem wieku wskazuje, że najliczniejszą grupę odbiorców polskich social mediów tworzą osoby w wieku od 55 do 75 lat – w 2022 r. było ich średnio miesięcznie 6,67 mln. Choć ten wynik może być zaskakujący, warto wziąć pod uwagę wpływ pandemii i okres izolacji. W tym czasie media społecznościowe stały się nie tylko środkiem komunikacji z bliskimi, ale także źródłem rozrywki i kontaktu ze światem zewnętrznym. Wtedy nawet osoby starsze, które wcześniej wykazywały mniejsze zainteresowanie światem online, znalazły w mediach społecznościowych nowe możliwości i przestrzeń do aktywności. Pandemia w pewien sposób przyspieszyła ich digitalową adaptację i wprowadziła do nowej rzeczywistości.
 

POLECAMY

 Rys. 1. Liczba i wiek użytkowników mediów społecznościowych. Źródło: Mediapanel, Średni miesięczny wskaźnik Real User, okres 2022r.Platformy: PC, Mobile, dane dla WWW + APP

Algorytm 

A jak obecnie wyglądają Facebook i Instagram? Jak kopia TikToka, który mocno depcze im po piętach! Nie uciekniemy j...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy