YouTube Shorts w praktyce – jak to robić dobrze?

Social Media

Świat pędzi, social media też. TikTok oczywiście wykonał ucieczkę niczym samotny kolarz, zostawiając peleton za plecami. Ale TikTok to nie wszystko. YouTube staje do walki. Dlaczego i jak tworzyć YouTube Shorts? Przeczytaj ten artykuł, czasu jest mało!

 

POLECAMY

Chcesz lepiej poznać ten temat? Zapraszamy na Konres Online Marketing!

Praktyczne rady w teorii

W imię zasady, że aby łamać zasady, należy znać zasady, poznajmy owe zasady. Jak dobrze wiadomo, praktyka nie może obejść się bez solidnej teorii. Niezmiennie jest i tutaj. Przy YouTube’owej komunikacji snack contentu warto poznać choć trochę podstaw, w ramach których warto się poruszać przy robieniu dobrej komunikacji. W takim razie zapraszamy na chwilę wcale nienudnej teorii, a potem – na solidną dawkę wiedzy praktycznej. Postaramy się zadbać o to, abyś po przeczytaniu tego artykułu powiedział(a): YouTube Shorts? Pff, wiem, jak to robić.

Nieważne, jak kończysz, ważne, jak zaczynasz

Jest południe, słońce w pełnym zenicie. Sylwetki sępów w napięciu unoszą się na tle rozpalonej tarczy. W obłokach kurzu, na skrzyżowaniu spalonej przez słońce drogi, stoi dwóch twardzieli. Zazwyczaj ich wzrok skierowany jest na dno szklanki, po ostatnim łyku burbonu. Teraz jednak oglądają wzajemnie swe dusze. Zapada cisza. Słychać tylko chrzęst kamieni pod butami. Jeden krok, drugi krok… Bang! Pada strzał. Ten celny strzał. Kto pierwszy, ten lepszy.

Rys.1. Trójpodział kadru. Źródło: Beeffective

Tyle mniej więcej masz czasu na zainteresowanie odbiorcy. Tyle, co ten trafiony strzał. Mgnienie oka. Mówiło się, że pierwsze trzy sekundy są kluczowe. My uważamy, że dzisiaj nawet mniej niż sekunda to kluczowy czas (dzięki TikTokowi!). Jeśli od tego ma zależeć Twoje komunikacyjne być albo nie być – wykorzystaj ten krótki czas dobrze. 

Krótko nie znaczy długo. A dobrze znaczy…?

No, właśnie! Wiemy, że czasu jest mało, następny Short już czeka w kolejce, kciuk odbiorcy już przymierza się do swipe’a. Trzeba dobrze zagospodarować ten czas. Ale dobrze, czyli jak? Odpowiemy klasykiem: „to zależy”. Istotnie –...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy