Jak wykorzystać dane Google w praktyce i tworzyć własne segmenty odbiorców

Temat numeru

Wśród wielu możliwości, jakie w reklamie daje nam Google, wykorzystanie odbiorców jest jedną z najpotężniejszych opcji. Właściwie wykorzystane listy odbiorców potrafią skutecznie dbać o Twoje interesy, zapewniając odpowiednią ekspozycję i komunikację dopasowaną do sprecyzowanych potrzeb konkretnych użytkowników, stosowanie list zapewnia też kontrolę nad działaniem reklam i komunikacją, a jednoczesnie jest to narzędzie pozwalające na wykorzystanie danych w optymalizacji.

Najcześciej gdy mówimy o odbiorcach, mamy na myśli remarketing, czyli odbiorców, którzy byli na naszej stronie, widzieli nasze wideo lub np. wykonali jakąś akcję w aplikacji. Aby remarketing działał, musimy poszukać odpowiednich warunków, których spełnienie pozwala nam wyodrębnić z grona wszystkich odbiorców odpowiednie osoby. Opcją, którą zwykle wykorzystuję w takiej sytuacji, jest tworzenie list odbiorców na bazie Google Analytics.
 

POLECAMY

 Rys. 1. Przykład segmentu odbiorców wykorzystującego warunek jakości sesji do wyodrębnienia odbiorców o największej szansie na finalizację zakupu – dodatkowy warunek dla tego segmentu dotyczy 3 dni życia ciasteczka. Źródło: opracowanie własne


O odbiorcach remarketingu dobrze jest myśleć jak o osobach fizycznych, uwzględniając ich wiek i płeć, a także modele zachowań w witrynie. Czynniki, takie jak wykorzystywane urządzenie, czas spędzony na stronie, głębokość wizyty, kategorie odwiedzonych podstron (np. koszyk), okres, jaki upłynął od wizyty, i fakt wykonania konwersji lub zakupu, są najczęściej stosowanymi wyróżnikami.
W przypadku dużych witryn odwiedzanych przez tysiące użytkowników dziennie, z setkami lub tysiącami konwersji dobrze jest dodatkowo...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy