Jak wybrać powierzchnię reklamową w mobile’u?

Temat numeru

Większość marketerów jest już świadomych, że ich konsumenci używają smartfonów znacznie częściej niż komputerów stacjonarnych i laptopów, co oznacza, że reklama mobilna musi leżeć u podstaw planowania kampanii. obecnie brak kanału mobilnego w marketing mixie to potencjalnie pominięcie użytkowników, którzy na co dzień nie korzystają z tradycyjnych kanałów komunikacji, jak prasa czy telewizja.

Wybór medium mobilnego z pozoru wydaje się łatwy, bo większość ma z nim do czynienia każdego dnia, jednak precyzyjne dotarcie do użytkownika mobilnego jest trudne. W takich przypadkach w dużej mierze pomaga nam technologia. Warto jednak pamiętać o kilku podstawowych elementach, które uczynią reklamę mobilną doskonale trafiającą do użytkownika.

POLECAMY

Kryteria doboru powierzchni reklamowej w reklamie mobilnej są po części tożsame z planowaniem powierzchni w dużym internecie.

Warto zacząć od postaw, czyli:

  • określenia zainteresowań grupy celowej,
  • dopasowania do produktu (branża/produkt vs medium),
  • kontentu i jakości witryny/aplikacji,
  • statystyk wybranej powierzchni (zasięg/liczba odsłon itd.).

O ile te kryteria nie są niczym nowym dla osób korzystających z kanału digital, to w odniesieniu do reklamy mobilnej niezbędnym elementem doboru powierzchni emisji w mobile jest kontekst użycia danej aplikacji lub witryny. Do tego aspektu wrócimy w dalszej części rozważań.

Rysunek 1.  Aplikacje mobil...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy