Jak wybrać platformę e-commerce –10 kluczowych parametrów do porównania

Temat numeru

Wybór odpowiedniego oprogramowania sklepu internetowego powinien mieć zawsze odzwierciedlenie w przemyślanym biznesplanie, gdzie kluczowe znaczenie odgrywa analiza potrzeb i konkurencji. Wybierając optymalne pod kątem potrzeb oprogramowanie, należy zacząć od sporządzenia listy funkcjonalności, które będą niezbędne na samym starcie biznesu oraz takich, które mogą okazać się potrzebne w niedalekiej przyszłości. Pomoże to m.in. uniknąć ponoszenia dodatkowych i nieprzewidzianych kosztów, chociażby ze względu na rozwój biznesu i dynamiczne zmiany na rynku e-commerce. 

Nie istnieje narzędzie idealne dla każdego właściciela sklepu: rynek oferuje wiele rozwiązań, jednak to, które z nich jest optymalne dla konkretnego e-biznesu, zależy od czynników takich, jak: 

POLECAMY

  • skala biznesu, przewidywana wielkość sprzedaży,
  • zasoby ludzkie: czas i umiejętności, 
  • budżet przewidziany na wdrożenie i rozwój oprogramowania w przyszłości,
  • strategia biznesowa: rodzaj asortymentu, wybór kanałów sprzedaży,
  • indywidualne założenia i potrzeby. 

Wdrażanie dużych sklepów, obsługujących dziennie bardzo duże ilości zamówień, zwykle oddaje się w ręce wyspecjalizowanych agencji, które potrafią zaprojektować platformą e-commerce’ową zgodnie z każdym indywidualnym założeniem. Właściciele średnich i mniejszych biznesów dysponują możliwością samodzielnego rozwijania sklepu opartego o oprogramowanie typu open source, co wymaga jednak posiadania umiejętności technicznych i określonego zasobu czasu lub powierzenia misji stworzenia platformy sklepowej agencji. 

Sklep internetowy założyć można także, korzystając z tzw. gotowego rozwiązania, takiego jak dzierżawa oprogramowania typu SaaS. 

Wybór narzędzia warunkuje w znacznym stopniu oczywiście cena, która może bardzo się różnić w zależności od konkretnego rozwiązania. Warto jednak podkreślić, że wiele z tańszych, dostępnych na rynku programów sklepowych nie ustępuje pod kątem zaawansowania i funkcjonalności np. platformom projektowanym na indywidualne zamówienie. 

Zbudowanie w pełni funkcjonalnego sklepu na oprogramowaniu t...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy