Nie istnieje narzędzie idealne dla każdego właściciela sklepu: rynek oferuje wiele rozwiązań, jednak to, które z nich jest optymalne dla konkretnego e-biznesu, zależy od czynników takich, jak:
POLECAMY
- skala biznesu, przewidywana wielkość sprzedaży,
- zasoby ludzkie: czas i umiejętności,
- budżet przewidziany na wdrożenie i rozwój oprogramowania w przyszłości,
- strategia biznesowa: rodzaj asortymentu, wybór kanałów sprzedaży,
- indywidualne założenia i potrzeby.
Wdrażanie dużych sklepów, obsługujących dziennie bardzo duże ilości zamówień, zwykle oddaje się w ręce wyspecjalizowanych agencji, które potrafią zaprojektować platformą e-commerce’ową zgodnie z każdym indywidualnym założeniem. Właściciele średnich i mniejszych biznesów dysponują możliwością samodzielnego rozwijania sklepu opartego o oprogramowanie typu open source, co wymaga jednak posiadania umiejętności technicznych i określonego zasobu czasu lub powierzenia misji stworzenia platformy sklepowej agencji.
Sklep internetowy założyć można także, korzystając z tzw. gotowego rozwiązania, takiego jak dzierżawa oprogramowania typu SaaS.
Wybór narzędzia warunkuje w znacznym stopniu oczywiście cena, która może bardzo się różnić w zależności od konkretnego rozwiązania. Warto jednak podkreślić, że wiele z tańszych, dostępnych na rynku programów sklepowych nie ustępuje pod kątem zaawansowania i funkcjonalności np. platformom projektowanym na indywidualne zamówienie.
Zbudowanie w pełni funkcjonalnego sklepu na oprogramowaniu...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!