Skrolując Instagrama i oglądając instastories ulubionego instagramera, podążamy za decyzjami zakupowymi lub kampaniami prowadzonymi przez influencera. Wystarczy przesunąć palcem w górę, by po przyjrzeniu się sukience na obserwowanej instagramerce przejść prosto do sklepu, kliknąć „do koszyka” i w kilka minut zakupić produkt z kodem rabatowym. Nie ma nic przyjemniejszego i łatwiejszego niż zakupy z influencerem, dlatego marketingowcy prześcigają się w kreowaniu ciekawych kampanii, a firmy w wysyłaniu najbardziej kreatywnych paczek PR-owych. Jak wynika z ankiety na temat zadowolenia z przeprowadzonych kampanii influencer marketingowych, ponad połowa, bo aż 51,9% marketerów, jest zadowolona z efektów, z kolei 41,7% przyznaje, że „trudno to określić” – być może dlatego, że nie wszystkie działania zostały odpowiednio doprecyzowane czy zrealizowane. Zaledwie 6,4% ankietowanych nie jest zadowolonych z realizacji, co może sugerować niewłaściwy wybór twórców do współpracy lub brak zaangażowania.
POLECAMY
Określ cel kampanii
Aby uzyskać najlepsze wyniki współpracy, zawsze postaw sobie pytanie: jaki jest cel Twojej kampanii? Co chcesz osiągnąć, jak chcesz to zmierzyć i jaki wynik Cię usatysfakcjonuje? Te odpowiedzi pomogą Ci odpowiednio dobrać influencerów do współpracy.
Tipy
Rodzaje celów:
- wizerunkowy – dotarcie do największej liczby odbiorców,
- sprzedaż – mierzalne zwiększenie sprzedaży poprzez kody rabatowe, linki śledzące.
Liczba czynników, które wpływają na wiarygodność i skuteczność influencerów, jest ogromna. Dlatego ich dobór to najważniejszy etap przygotowania kampanii. Jednak na początek należy zadać sobie pytanie, jaki jest cel naszej kampanii? Czy jest to kampania wizerunkowa i zależy Ci
głównie na pokazaniu swojej marki w korzystnym świetle, by jej nazwa pojawiała się w social mediach, a przekaz trafił do jak największej liczby osób? W takim wypadku skup się na odpowiedniej tematyce i zasięgach. Jeśli Twoim celem jest natomiast zrealizowanie kampanii z mierzalnym efektem sprzedażowym, warto wziąć pod uwagę szereg informacji, które można uzyskać bezpośrednio od influencera, poprzez narzędzia analityczne dostępne na rynku, a także dzięki analizie jakościowej przeprowadzonej na kanale twórcy.
Tematyka kanałów – tematycznie czy lifestylowo?
K...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!