Jak budować skuteczną strategię w influencer marketingu w każdej branży?

Influencer marketing

Popularność influencer marketingu rośnie dzięki dużej skuteczności. Czy jednak zawsze gwarantuje wysokie ROI? Sprawdź, co zrobić, aby osiągać cele w swojej kampanii niezależnie od tego, w jakiej branży pracujesz.

W wielu branżach pokutuje przekonanie, że influencer marketing to świetne rozwiązania, jednak nie dla wszystkich. A wręcz – dla nielicznych firm. Nietrudno odgadnąć, skąd wzięła się ta opinia. Najczęściej widzimy blogerów i vlogerów w branży modowej, kosmetycznej czy wnętrzarskiej polecających kolejne atrakcyjnie wyglądające produkty. Ich ekspozycja nie jest skomplikowana. Przy odpowiedniej aranżacji przyciągają wzrok samym wyglądem. Co więcej, produktów z tego segmentu używamy regularnie, nawet codziennie, a ich cena pozwala na zakupy kilka razy w miesiącu. Jeśli odbiorcy, którzy i tak planują zakup, otrzymają rekomendacje, dużo chętniej podążą za konkretnym poleceniem. 

POLECAMY

 

Rys. 1. Za każde 1 USD wydane na kampanie z influencerem, firmy zarabiają
średnio 7,65 USD. Niektóre firmy deklarują, że potrafią nawet uzyskać
20 USD za każdego wydanego dolara. Źródło: Influencer Marketing Hub

 

Rys. 2. Profil, a właściwie komentarze pod postem Cajmel,
czyli Karoliny Ościk, pokazują, jaką siłę mają rekomendacje influencera


A jeśli jednak nasza firma zajmuje się sprzedażą kursów językowych, narzędzi do wykończenia mieszkania lub jest restauracją czy zakładem fryzjerskim? Wtedy wybór influencer marketingu nie jest już taki oczywisty. Ten artykuł służy odwróceniu takiego myślenia. Możliwości...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy