Dołącz do czytelników
Brak wyników

Marketing i sprzedaż

17 grudnia 2019

NR 49 (Grudzień 2019)

Jak ustawiać i optymalizować stawki CPC w kampaniach reklamowych Google Ads?

242

CPC (ang. cost per click) jest wciąż najchętniej wybieranym przez reklamodawców modelem rozliczeniowym. Nic w tym dziwnego, ponieważ wybór formatu, w którym płacimy wyłącznie za kliknięcia w naszą reklamę, wydaje się naturalnym odruchem większości reklamodawców.

Dlaczego CPC a nie CPM?

Te dwa modele są ze sobą najchętniej zestawiane i wielu początkujących reklamodawców dokonuje wyboru właśnie pomiędzy nimi. CPC stało się bardziej powszechne ze względu na to, że ma związek z niższymi budżetami. Takimi dysponuje większość małych i średnich firm. Istotny jest również brak wiedzy dotyczącej optymalizacji, dlatego chcemy poświęcić temu zagadnieniu więcej uwagi. 
W Google Ads mamy możliwość automatycznego ustawiania stawek, co jest kwestią indywidualną i uzależnioną od czasu trwania aukcji. Nieodłącznym elementem musi być współpraca z planerem słów kluczowych, który pokazuje nam najczęściej klikane słowa. Właśnie tym z największym potencjałem możemy przydzielić większą część budżetu, co wydaje się najlepszym rozwiązaniem. 
Zawsze istnieje strategia, która najlepiej sprawdzi się w przypadku laików lub osób dysponujących małą ilością czasu. Takim rozwiązaniem w Google Ads jest maksymalizacja kliknięć. Korzystając z niej, unikniemy analizy i ryzyka wyboru złego miejsca docelowego, a co się z tym wiąże – błędnego podziału budżetu, który jest konsekwencją realizacji różnych rodzajów kampanii, co z kolei wynika z określenia różnych celów i lokalizacji. Jedyną akcją konieczną z naszej strony jest ustalenie dziennej stawki, którą system następnie rozdziela automatycznie.

POLECAMY

Dlaczego warto wybrać Google Ads?

Główną zaletą Google Ads jest fakt, że to narzędzie darmowe, z którego korzystają zarówno osoby początkujące, jak i te mające szeroką wiedzę na temat kampanii reklamowych. Kluczem do uzyskania zamierzonych efektów jest umiejętne korzystanie z kryteriów wyszukiwania, na przykład lokalizacji. Mamy możliwość wskazania konkretnego województwa, a na końcu pobrania raportu sprzedażowego, którego analiza jest podstawą do dalszych działań. 
Kluczem jest regularne mierzenie konwersji, które generuje kampania reklamowa. Skuteczność działań dobrze jest sprawdzać kwartalnie. Optymalizacja polega na analizie, a także wyciągnięciu kluczowych czynników dla jakości ruchu, takich jak godziny i dni tygodnia, pozycja reklam na różnych urządzeniach. Nie jest to zaskoczeniem, że naszym zdaniem użycie narzędzi mobilnych wzrośnie w 2020 r., więc również i na kolejne lata tendencja użycia narzędzi mobilnych będzie wzrostowa. 

Z praktyki agencji – kampania produktowa 

Kilka miesięcy temu zgłosiła się do nas mała firma, która zajmowała się sprzedażą detaliczną akcesoriów krawieckich. W przypadku zorientowania wyłącznie na klientów indywidualnych najl...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy