Jak skutecznie zbudować markę eksperta?

Marketing i sprzedaż

Aktywne kształtowanie swojej kariery zawodowej jest dziś koniecznością. Nie polega to wyłącznie na uzupełnianiu CV. To proces wymagający dopasowanej i przemyślanej strategii. Chciałbym w tym tekście podpowiedzieć Ci, jak samodzielnie stworzyć osobistą markę eksperta. Ten tekst to zbiór porad oraz konkretnych kroków oparty bardziej na doświadczeniu niż na teorii. Przeanalizuj każdy punkt i stwórz skuteczną strategię.

Ustal swoje cele

Z moich doświadczeń wynika, że to chyba najtrudniejszy punkt. Musisz szczerze odpowiedzieć sobie na trudne pytanie i wybrać najlepszy cel, co sprawia wielu ludziom spory problem. Czy chcesz robić karierę wewnątrz Twojej organizacji, czy poza nią? 

POLECAMY

Zdefiniuj swoją markę

Zacznij od ćwiczenia, które opisał Kevin Keller w swojej książce Strategiczne zarządzanie marką. Odpowiedz na 4 pytania:

  • Kim jesteś? Jaka jest tożsamość Twojej marki?
  • Czym jesteś dla odbiorcy? Jakie masz dla niego znaczenie?
  • Co myślę o Tobie jako o marce? Jaka jest reakcja na Twoją markę?
  • Z czym mi się kojarzysz? Jakie są związki marki. 

Zastosujemy przykład managerki Anny, która po 20 latach w korporacjach zdecydowała się na pracę na własny rachunek. Kim jest Anna? Jest psychologiem, doradcą zawodowym, rekruterem i pasjonatką mentoringu. Jakie ma znaczenie jako marka? Jej znaczenie dla odbiorcy jest szalenie istotne, ponieważ dotyczy ważnej strefy jego życia – pracy i kariery zawodowej. Co odbiorcy myślą o niej po pierwszym kontakcie? Jest profesjonalna, doświadczona, ale jednocześnie ciepła, ludzka i wzbudzająca zaufanie.
Simon Sinek w swojej książce Zaczynaj od...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy