Jak skutecznie docierać do odbiorców na Facebooku i obniżać koszty reklamy?

Social Media

Prawidłowe zdefiniowanie grupy docelowej oraz buyer person jest kluczowe, by prowadzone kampanie reklamowe były skuteczne i osiągały zamierzone cele marketingowe. Zdaje się, że wszyscy już to wiemy. Przynajmniej w teorii.

Czy w praktyce marketerzy dobrze radzą sobie z precyzyjnym określaniem grup docelowych podczas tworzenia reklam na Facebooku?
 

POLECAMY

Z analizy przeprowadzonej przez Sotrendera wynika, że znaczna większość reklam w ekosystemie Meta (Facebook, Instagram, Messenger) ma bardzo niski wskaźnik nasycenia grupy docelowej (audience share). Innymi słowy, oznacza to, że tworzone reklamy docierają zaledwie do niewielkiego odsetka wybranej grupy docelowej. Czyli są po prostu nieefektywne. 

 

Dlaczego reklamy na Facebooku nie działają?

Jednym z głównych powodów nieefektywności kampanii reklamowych i niskiego wskaźnika audience share jest brak świadomości tego, kim jest nasza grupa docelowa. Problematyczne okazuje się nie tylko samo jej zdefiniowanie przed startem kampanii, ale także umiejętne jej ustawienie w Facebook Ads Managerze, który nomen omen nieustannie się zmienia i utrudnia precyzyjne określenie odbiorców, do których chcemy dotrzeć (co obserwujemy na przestrzeni ostatnich miesięcy). 

Kolejny problem jest związany z brakiem znajomości Facebooka czy wręcz całego...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy