Wciąż jednak planowanie kampanii jest procesem złożonym. A wybór bywa paraliżujący. Właśnie z uwagi na ogrom możliwości, mniej doświadczeni marketerzy mogą mieć kłopot z doborem odpowiedniego formatu, modelu zakupu czy dostawców, którzy znajdą się w planie internetowym. W moim krótkim poradniku postanowiłem przypomnieć o podstawach planowania mediów online. O czym należy pamiętać, aby skutecznie zbudować kampanię? Na pewno o każdym z poniższych etapów.
POLECAMY
Określenie celu kampanii
Przy planowaniu kampanii internetowej najważniejsze jest, aby jasno i czytelnie określić jej cel. Dzięki temu będziemy mogli zmierzyć efekty zaplanowanych działań.
Należy sobie odpowiedzieć na pytanie, czy kluczowe w danej kampanii jest budowanie świadomości marki, czy raczej kampania ma przynieść szybki wymierny efekt w postaci np. zwiększenia liczby użytkowników zapisujących się na newsletter, pozyskania nowych klientów sklepu internetowego, czy np. wzrostu liczby użytkowników strony internetowej.
Ustalenie celu kampanii w znacznym stopniu determinuje sposób jej planowania. Od tego zależy m.in. dobór kanałów, modelów zakupu powierzchni reklamowej, formatów, które wykorzystamy.
Rys. 1. Najważniejsze cele przy kampaniach zasięgowych oraz efekty...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!