Dołącz do czytelników
Brak wyników

Jak Reserved pracuje nad optymalizacją współczynnika konwersji?

Artykuł | 19 kwietnia 2019 | NR 35
49

Każdy e-commerce manager chciałby być dumny z tego, że serwis pod jego opieką rozwija się szybko i przynosi coraz większe przychody. Jest jednak tyle „dużych tematów”, którymi trzeba się zająć… Właśnie z takimi problemami zmaga się jedna z największych polskich firm odzieżowych – LPP S.A.

Paweł Ogonowski i zespół Conversion razem z Markiem Pełszyńskim oraz Aleksandrą Charzyńską z LPP wzięli na swoje barki optymalizację strony Reserved i wprowadzenie zmian przynoszących wzrost współczynnika konwersji. W projekcie został wykorzystany opatentowany przez Conversion Growcode.

Growcode – szybki sposób na optymalizację e-commerce. Od idei, przez projektowanie, wdrożenie i przetestowanie, po analizę pomysłu
w 4 tygodnie

Dane, dane i jeszcze raz dane. Prace jak zawsze rozpoczęto od ich zebrania i analizy. Wykonano analizy ilościowe, jakościowe oraz badania użyteczności. Na ich podstawie powstały dziesiątki rekomendacji zmian, którym następnie nadano priorytety.

Najwyżej na liście znalazły się zmiany z największym potencjałem wzrostu współczynnika konwersji oraz najmniejszej czasochłonności. Właśnie na ich podstawie stworzono pierwsze hipotezy.

Niestety, pierwsze efekty nie były tak dobre, jak się tego wszyscy spodziewali.

2 kluczowe hipotezy, które wybrano do testów, dotyczyły komunikacji USP i darmowej dostawy

Zmiany, które wybrano do pierwszego testu, koncentrowały się wokół USP (), czyli odpowiedzi na pytanie użytkownika: „Dlaczego powinienem kupić od Was, a nie od konkurencji?”. Oto one:

HIPOTEZA 1. Dodanie USP na stronie głównej, stronie kategorii oraz karcie...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy