Dołącz do czytelników
Brak wyników

Jak Reserved pracuje nad optymalizacją współczynnika konwersji?

Artykuł | 19 kwietnia 2019 | NR 35
127

Każdy e-commerce manager chciałby być dumny z tego, że serwis pod jego opieką rozwija się szybko i przynosi coraz większe przychody. Jest jednak tyle „dużych tematów”, którymi trzeba się zająć… Właśnie z takimi problemami zmaga się jedna z największych polskich firm odzieżowych – LPP S.A.

Paweł Ogonowski i zespół Conversion razem z Markiem Pełszyńskim oraz Aleksandrą Charzyńską z LPP wzięli na swoje barki optymalizację strony Reserved i wprowadzenie zmian przynoszących wzrost współczynnika konwersji. W projekcie został wykorzystany opatentowany przez Conversion Growcode.

Growcode – szybki sposób na optymalizację e-commerce. Od idei, przez projektowanie, wdrożenie i przetestowanie, po analizę pomysłu
w 4 tygodnie

Dane, dane i jeszcze raz dane. Prace jak zawsze rozpoczęto od ich zebrania i analizy. Wykonano analizy ilościowe, jakościowe oraz badania użyteczności. Na ich podstawie powstały dziesiątki rekomendacji zmian, którym następnie nadano priorytety.

Najwyżej na liście znalazły się zmiany z największym potencjałem wzrostu współczynnika konwersji oraz najmniejszej czasochłonności. Właśnie na ich podstawie stworzono pierwsze hipotezy.

Niestety, pierwsze efekty nie były tak dobre, jak się tego wszyscy spodziewali.

2 kluczowe hipotezy, które wybrano do testów, dotyczyły komunikacji USP i darmowej dostawy

Zmiany, które wybrano do pierwszego testu, koncentrowały się wokół USP (), czyli odpowiedzi na pytanie użytkownika: „Dlaczego powinienem kupić od Was, a nie od konkurencji?”. Oto one:

HIPOTEZA 1. Dodanie USP na stronie głównej, stronie kategorii oraz karcie produktu pozwoli podkreślić atuty Reserved i przekona większy odsetek użytkowników do dokonania zakupu na stronie.

HIPOTEZA 2. Zmiana komunikacji USP na koszyku podniesie odsetek użytkowników przechodzących do kolejnego kroku checkoutu.

Wyniki pierwszego testu były poniżej oczekiwań: średnia wartość zamówienia wzrosła, ale brakowało spodziewanego wzrostu współczynnika konwersji

Wynik pierwszego testu był sporą niespodzianką. Średnia wartość zamówienia podniosła się o 2,19%, ale… żadna z testowanych wersji nie przyniosła istotnej statystycznie zmiany współczynnika konwersji.

Po przeprowadzeniu analiz okazało się, że na współczynnik konwersji negatywnie oddziaływał zwiększony współczynnik odrzuceń na stronie głównej oraz stronach kategorii. Zmiany, które zostały zaproponowane na tych stronach, były więc podejrzane.

Zespół Conversion przygotował pod...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy