Dla reklamy cyfrowej czas pandemii okazał się łaskawy. Gdy inni tracili, pierwszy raz w historii wydatki na reklamę w internecie przekroczyły 5 mld zł, a jednym z motorów napędowych tego wzrostu był mobile. Według danych IAB Polska/PwC AdEx w 2020 r. udział mobile’a w torcie reklamowym zwiększył się o 21% w porównaniu z rokiem ubiegłym i wyniósł 33,5%, czyli ponad 1,7 mld zł. Dla porównania cały rynek reklamy cyfrowej (z uwzględnieniem mobile’a) wzrósł o 5% do ponad 5 mld zł. Również wyniki badania Spicy Mobile, opublikowane w tegorocznym raporcie „Change and People”, pokazują, że budżety na mobile rosną, a pozycja mobile’a w media miksie się umacnia.
Latem 2021 r. zrealizowaliśmy badanie ankietowe wśród osób odpowiedzialnych za planowanie i zakup mediów. Jego celem – tak jak i w pierwszej fali badania w 2020 r. – było uchwycenie nastrojów w branży reklamowej, określenie pozycji mobile’a na tle innych mediów, nakreślenie zmian oraz nadchodzących trendów. Łącznie zebraliśmy 144 ankiety, w większości wypełnione przez osoby pracujące po stronie domów mediowych. Porównanie tegorocznych wyników z danymi z pierwszej fali badania z 2020 r. to swoisty barometr sytuacji na rynku mediów w trudnych pandemicznych czasach. Badanie przynosi też wiele ciekawych wniosków, z których mogą skorzystać osoby planujące działania reklamowe na mobile’u.
POLECAMY
Czy wiesz, że...?
Zdaniem przeważającej większości osób odpowiedzianych za planowanie i zakup mediów w 2021 r. wydatki na reklamę mob...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!