Twoja wiara w influencer marketing skończyła się, gdy topowi twórcy radzili, by pić ciepłą wodę, bo „wirus umiera w temperaturze powyżej 27°C” albo kiedy jedna z zasięgowych instagramerek nagrała relację z wypadu do koleżanki niedługo po propagowaniu #zostańwdomu? Jeśli tak, to znak, że jest Ci potrzebna solidna analiza oraz statystyki, które przywrócą Twój zapał do kampanii z twórcami i pokażą, że influencer marketing naprawdę sprzedaje. Przeprowadziłam dziesiątki kampanii z influencerami i wiem, że estymacja ROI (zwrotu z inwestycji) to twardy orzech do zgryzienia. Firmy, które nie dysponują dużym budżetem na kampanię, zazwyczaj chcą rozliczać się z twórcami za efekty sprzedażowe, z kolei influencerzy z realnym potencjałem sprzedażowym i grupą zaangażowanych odbiorców wyceniają swoje działania na kilka, a nawet kilkanaście tysięcy złotych – niezależnie od wyniku. Instagramerzy oferujący barter lub niższe stawki często kuszą ceną, ale w efekcie dostarczają kiepskie lokowanie obok środka na wszy czy innych produktów niedopasowanych do kanału. Co możesz zrobić, aby nie przepalić budżetu, znaleźć odpowiednich twórców do promocji i przeprowadzić skuteczną kampanię?
POLECAMY

Źródło: Influencer Marketing od A do Z
Zabaw się w detektywa
Zanim podpiszesz umowę i rozpoczniesz kampanię, powinieneś dokładnie prześwietlić influencerów, których planujesz zaangażować, a także zweryfikować jakość ich społeczności. Jak pokazu...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!