Jak pozyskiwać linki zewnętrzne przy ograniczonym budżecie? Linkbuilding dla dużych i małych firm...

SEM/SEO

Jak wiadomo, nie od dziś w działaniach SEO linki prowadzące do domeny odgrywają dość istotną rolę. Choć od kilku lat ich wartość nieco się dewaluuje, to nadal niekiedy ciężko bez ich udziału przeprowadzić udaną kampanię SEO. Sposobów na pozyskiwanie linków jest bardzo wiele, niektóre z nich na przestrzeni ostatnich lat i aktualizacji algorytmu Google przestały mieć wartość, dlatego w tym artykule przedstawię Ci sposoby, które obecnie wydają się być najkorzystniejszą opcją.

Działanie to staje się też coraz droższe, w ciągu ostatnich 3-4 lat przeprowadzenie kampanii o podobnej skuteczności może się wiązać z kosztami nawet kilkukrotnie wyższymi, stąd też rosnące ceny usług SEO na rynku. W tym artykule przedstawiam sposoby pozyskiwania linków zarówno dla tych z dużym budżetem, jak i dla tych z bardzo ograniczonymi zasobami finansowymi.

POLECAMY

Mam ograniczony budżet

Ograniczony budżet nie stawia Cię na straconej pozycji w walce o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Co prawda brak budżetu będziesz musiał nadrobić swoją pracą, ale istnieją sposoby, dzięki którym pozyskasz odnośniki.

Własne medium

Jeśli prowadzisz działania SEO, to zapewne na bazie obecnie panującego trendu stworzyłeś własne medium, takie jak blog czy miejsce, gdzie publikujesz treść. Jest to świetne miejsce do pozyskiwania odnośników. Przedstawię Ci to na realnym przykładzie.

Rys. 1. Źródło: //vestigio.pl/ga/

 

Rys. 2. Źródło: //vestigio.pl/ga/

 

W grudniu 2014 r. stworzyliśmy e-book pt. „Kurs Google Analytics” (e-book nosi taką nazwę nie bez przyczyny, co za chwilę wyjaśnię). Stworzyliśmy specjalną stronę internetową, gdzie można pobrać materiał: //vestigio.pl/ga/

Daliśmy tu dwa sposoby na pobranie materiału:

  1. zapisanie się do listy mailingowej,
  2. udostępnienie informacji o e-booku w social media.

Ważne jest to, że nie ograniczyliśmy się tu do jednego sposobu. Jeśli postawilibyśmy tylko na...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy