Jak planować kampanie zasięgowe w modelu programatycznym na 2023 r.?

Temat numeru

Napisać czy powiedzieć w 2022 r., że programmatic jest ważnym elementem każdego mediaplanu w budżetach reklamy digital w Polsce, to absolutna oczywistość – stało się to już lata temu. Różnorodność platform do zakupu powierzchni w modelu programmatycznym pozwoli na zaplanowanie niemal każdego rodzaju kampanii. Na co warto zwrócić uwagę, planując idealną kampanię zasięgową w programmaticu?

W pandemicznym roku 2020 (gdy reklamodawcy ograniczali budżety reklamowe na potęgę) według IAB programmatic urósł o ponad 20% i wartość tego segmentu znacząco przekroczyła miliard złotych. Reklamodawcy (i ich reprezentanci, czyli agencje czy domy mediowe) standardowo mogą dzielić swoje kampanie według schematu tzw. lejka zakupowego (rys. 1). 
 

POLECAMY

Rys. 1. Wzór lejka zakupowego. Źródło: Google


W myśl tego schematu najpierw musimy zbudować świadomość i zasięg pośród użytkowników, a następnie pracować już z tymi, którzy „przejdą” do fazy rozważania zakupu. I oczywiście „wisienka na torcie”, czyli działania stricte performance – doprowadzenie do zakupu, transakcji czy szeroko rozumianego celu kampanii.
Budowanie świadomości czy odpowiedniego zasięgu jest (niesłusznie) często pomijanym krokiem w budowie właściwej kampanii. Niemal każdy specjalista zajmujący się zakupem powierzchni na platformach DSP (Demand Side Platform – służących do zakupu powierzchni reklamowych w modelu programmatic, np. Display & Video 360 od Google) spotkał się z tym problemem w zleconej mu kampanii. 
W celu efektywnego doprowadzenia do realizacji kluczowych dla klienta KPI w danej kampanii niezbędne jest zadbanie o odpowiednio duży (i odpowiedni jakościowo) zasięg – cz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy