Jak optymalizować sprzedaż na Allegro? TOP 7 elementów do diagnostyki – dobre praktyki i unikanie błędów

E-commerce

Ten, kto jeszcze nie myśli o sprzedaży przez internet, jest już na przegranej pozycji, ale czy są jeszcze tacy? Na rynku jest wiele opracowań i prognoz dotyczących spodziewanych wzrostów w e-commerce, w których najważniejszą informację stanowi szacowany podwójny wzrost tego rynku w ciągu 5 lat. Myśląc o zakupach przez internet, blisko 70% Polaków wskazuje Allegro. Dlatego skupimy się na największym i najpopularniejszym marketplace w Polsce, aby opisać 7 kluczowych elementów umożliwiających sprzedającemu efektywną działalność.

Sprzedaż w marketplace

Czym jest w ogóle marketplace? To platforma internetowa łącząca sprzedających z kupującymi, udostępniając im do tego odpowiednie narzędzia. Zarówno po stronie sprzedających, jak i kupujących mogą być to osoby prywatne i firmy. W niniejszym tekście skupimy się na tym, jak optymalizować działania sklepu prowadzącego sprzedaż na Allegro, przy założeniu, że implementacja z API Allegro – czyli możliwość połączenia oprogramowania sklepu bezpośrednio z kontem sprzedażowym w marketplace, m.in. powiązanie stanów magazynowych ze stanem pokazywanym w Allegro – jest zrobiona celująco.

POLECAMY

Przygotowanie widoku oferty

W ostatnim czasie Allegro wprowadziło zmiany w celu standaryzacji i unifikacji widoku ofert zarówno na listingu (lista produktów), jak i na karcie produktu. Zmiany wymuszają sami użytkownicy: to oni są decydującym głosem, a ułatwienie im dotarcia do właściwej oferty i zapoznania się z jej wszystkimi aspektami jest najważniejsze. Co to zatem oznacza?

Miniaturki oraz zdjęcia produktów muszą być przygotowane na białym tle i nie mogą zawierać żadnych napisów (np. nazwy sprzedawcy, informacji o promocji itp.). Opis produktu powinien być konkretny i wyczerpujący, użytkownicy coraz bardziej doceniają profesjonalizm, który wyznaczają najwięksi sprzedawcy, i wybierają oferty, które w usystematyzowany sposób podają im informacje dotyczące produktu, ceny, wysyłki, dodatkowych benefitów. N...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy