Dołącz do czytelników
Brak wyników

Jak maksymalizować efekt ROPO, czyli Instagram dla e-commerce

Artykuł | 20 kwietnia 2019 | NR 36
53

Jak zaplanować i zakupić media „efektywnie”, a nie „efektownie”? Istnieje znacząca różnica między działaniami performance’owymi a wizerunkowymi. Media „efektywne” w pojęciu performance marketingu to takie, które za „odpowiednio niską cenę jednostkową” pozwolą zrealizować cele zarówno wizerunkowe, jak i sprzedażowe – dotrą do odpowiedniej grupy docelowej, poinformują o obecności produktu bądź usługi, zachęcą do wykonania ustalonej w serwisie akcji. Media „efektywne” to również takie, które pozwolą na to, by środki przeznaczone na reklamę zwróciły się w zakładanym czasie.

Jak w dobie rozwoju Instagrama oraz w kontekście wzrostu znaczenia urządzeń mobilnych i sporego zasięgu reklamowego prowadzić skuteczne działania sprzedażowe na Instagramie? Jak sprzedawać produkty offline i wykorzystać klasyczne działanie ROPO (Research Online, Purchase Offline)?

Tubądzin Management Group Sp. z o.o. – case study

Celem kampanii reklamowej było wprowadzenie marki Tubądzin, jednego z największych producentów płytek ceramicznych w Polsce, w świat digital marketingu z wykorzystaniem jak największej liczby efektywnych kanałów promocji. Do najważniejszych celów należało zwiększenie ruchu w witrynie, a także wzrost świadomości marki (mierzonej m.in. przez wzrost ruchu bezpośrednio na serwis). Dodatkowo dążyliśmy do wygenerowania jak największej liczby makro- oraz mikrokonwersji w serwisie, takich jak pobrania katalogów, kontakt e-mailowy, zainteresowanie użytkowników ofertą, przejścia na poszczególne podstrony).

Strategia opierała się m.in. na modelowaniu ścieżki użytkownika wg metodologii They.pl – Digital Customer Buying Journey, w której istotne okazują się punkty styku z użytkownikiem na każdym możliwym etapie świadomości zakupowej. Po rozpoczęciu działań ruch w witrynie został zwiększony o 166%, a liczba konwersji – o 50%. Google AdWords stał się kanałem promocji nr 1 wśród wszystkich kanałów. Pozostałe (m.in. Facebook Ads oraz display w modelu real time bidding) zostały – po ruchu organicznym – kolejnymi kanałami na liście generującymi największy ruch w witrynie www.tubadzin.pl.

Promocja „Pakiet korzyści”

Najnowsza promocja to „Pakiet Korzyści”. Klient może w niej uzyskać rabat 15% na kolekcję płytek łazienkowych marki oraz otrzymać pakiet bonusów – 6 lat gwarancji na zakupione produkty, 0 zł za dostawę towaru oraz 0 zł za zwizualizowanie łazienki. Mechanika akcji wygląda następująco: klient na specjalnej stronie docelowej pobiera kupon rabatowy z unikatowym numerem identyfikacyjnym, a następnie realizuje go w salonie sprzedaży Tubądzin.

Rys. 1. Landing page akcji „Pakiet korzyści”

 

1. Wyzwania

Wyzwaniem w kontekście badania ROPO jest zazwyczaj sposób mierzenia dostarczanych efektów. W przypadku gdy serwis nie sprzedaje wyłącznie (lub w ogóle) w internecie, agencji trudno jest przedstawić dowody na taką sprzedaż. Wymaga to integracji systemu zarządzania danymi w firmie klienta (również na poziomie placówek franczyzowych i własnych), szkoleń z obsługi systemu, synchronizacji wszystkich salonów sprzedaży itp.

2. Rozwiązanie

W celu mierzenia efektów ROPO agencja They.pl stworzyła nuLead – system do zarządzania leadami sprzedażowymi. System został zintegrowany we wszystkich punktach stacjonarnych Tubądzina.

To nowe narzędzie nastawione na szybkie i proste zarządzanie leadami sprzedażowymi. Umożliwia eksport danych do plików XLSX, CSV, PDF, a także import prosto do popularnych systemów reklamowych obsługujących importowanie konwersji dokonanych offline (np. Google AdWords).

System oferuje możliwość weryfikacji leadów (wykluczenie tych nieprawidłowych), jak również zarządzania kontami (przy...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy