Raperzy w kampaniach – nowa siła influencer marketingu w Polsce

Influencer marketing

Jeszcze kilkanaście lat temu hip-hop kojarzył się marketerom z ryzykiem: trudny język, kontrowersje, obawa o brand safety. Dziś to jeden z głównych filarów komunikacji z generacją Z i młodszymi millenialsami. Rap stał się mainstreamem, a raperzy pełnoprawnymi influencerami. W efekcie współprace marek z artystami hip-hopowymi przestają być ciekawostką, a stają się standardowym elementem strategii.

Żabson x Monster – rekordowa współpraca, która wyznacza nowe standardy

Jesienią 2024 r. Żabson został ambasadorem Monster Energy. Kontrakt wyceniany na 4 mln zł to jeden z największych dealów w historii polskiego rapu. Sam artysta podkreślił to w utworze „Jeszcze raz” z płyty Hollywood Smile: „Przerosłem swoich idoli, a Ty jak się masz? Kontrakt na cztery miliony w Polsce pierwszy raz”.

POLECAMY

Ryc. 1. Mateusz Zawistowski (Żabson) jako Ambasador Monster Energy. W 2025 roku ruszył z marką wspólną trasę koncertową i promował swoją płytę “Hollywood Smile”.
Źródło: https://brief.pl/monster-energy-x-zabson-wygraj-spotkanie-z-zabsonem-i-bilety-na-koncerty-wyprzedanej-trasy--hollywood-smile-x-perience/

Marka poszła szeroko: wsparcie trasy koncertowej, promocja albumu Hollywood Smile i aktywacja sprzedażowa – loteria, w której wystarczyło kupić puszkę i zarejestrować kod, aby od razu sprawdzić, czy wygrało się bilet, spotkanie z raperem czy vouche...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy