Ile da się wycisnąć z narzędzi SEO?

Temat numeru

Na co dzień korzystasz w pracy z co najmniej kilku narzędzi. Do tych podstawowych należą zapewne Google Analytics, CMS, komunikatory czy chociażby Excel. Czy do swojego podręcznego zestawu warto byłoby dołożyć kolejne? Przyjrzyjmy się, co potrafią te związane z SEO!

Czym są narzędzia SEO?

Narzędzia SEO to narzędzia wspomagające działania marketingowe w wyszukiwarce internetowej z naciskiem na zwiększenie widoczności serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania. Definicja ta jest dość precyzyjna i oddaje naturę narzędzi SEO. Należy pamiętać, że nie wyręczą Cię one w pozycjonowaniu strony w Google, ponieważ służą jedynie do tego, aby wesprzeć Cię w procesie decyzyjnym. Analiza danych dostarczanych przez narzędzia SEO przyda się na każdym etapie prowadzenia kampanii – podczas jej planowania, wdrażania, monitorowania oraz optymalizacji.

POLECAMY

Dla kogo są przeznaczone?

Wielu marketerów i specjalistów e-commerce rezygnuje z pomocy narzędzi SEO, sądząc, iż są one przeznaczone wyłącznie dla osób zajmujących się SEO w sposób profesjonalny. Tymczasem jest zupełnie inaczej. 
Narzędzia SEO to nieodłączny atrybut specjalistów SEO. Powinny się jednak znaleźć także w podręcznym zestawie narzędzi każdego, komu zależy na zwiększeniu ruchu organicznego na swojej stronie – niezależnie od tego, czy jest on szefem marketingu, content marketerem, copywriterem czy managerem sklepu e-commerce. Przydadzą się one zarówno wewnętrznym specjalistom, jak i osobom pracującym w agencjach.
 

Rys. 1. Komentarz uznanego marketera i autora książek z tematyki marketingu – Marka Schaefera – na temat nieustannych zmian w algorytmie Google. Korzystając z narzędzi SEO, możesz trzymać rękę na pulsie! Źródło: LinkedIn


Czego się z nich dowiesz?

Informacji, które dostarczają narzędzia SEO, jest mnóstwo. Poniżej przedstawiam kilka swoich ulubionych przykładów.

Na jakie słowa kluczowe Twoja witryna jest widoczna w Google?

Informacja o tym, na jakie frazy Twoja strona jest widoczna w Google, ma kluczowe znaczenie na każdym etapie działań zmierzający...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy