Wszystko to wymaga ogromnych nakładów pracy. Nic więc dziwnego, że narzędzia pozwalające na szybsze i bardziej efektywne realizowanie zadań marketingowych wyrastają jak grzyby po deszczu. Można je podzielić na dwie kategorie. Programy z pierwszej z nich pomagają w identyfikowaniu użytkowników i analizowaniu ich zachowań, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć naszych potencjalnych klientów. Z drugiej – usprawniają kontakt online z klientem, dzięki czemu pomagają również w lepszym rozpoznaniu grupy docelowej.
POLECAMY
Łatwo się zgubić w mnogości tych rozwiązań, dlatego też chciałbym podzielić się tutaj kilkoma – według mnie – najlepszymi narzędziami z obu tych kategorii.
1. HubSpot
HubSpot to platforma służąca do automatyzacji działań marketingowych. Ma ona dużo różnych funkcjonalności, które ułatwiają pracę marketingowcom. Jak to się sprawdza w praktyce? HubSpot pozwala agregować dane kontaktowe wszystkich potencjalnych klientów (którzy np. zapisali się na newsletter, pobrali e-booka itp.) i powiązywać je z plikami cookies tych osób. W ten sposób zdobywamy dokładne informacje na temat tego, jak zachowuje się dany użytkownik i na ich podstawie możemy zdecydować, jak powinniśmy...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!