Identyfikacja grupy docelowej i przechwycenie kontaktu online – 6 praktycznych narzędzi

Narzędziownia e-marketera

Jednym z najważniejszych zadań marketingu jest określenie i identyfikacja grupy docelowej. Wiadomo to od dawna, pisał o tym już ojciec współczesnego marketingu, Philip Kotler. Ale mamy już 2017 r. – wiele się zmieniło, w dzisiejszych czasach identyfikacja swojej grupy docelowej to zdecydowanie za mało. Trzeba wiedzieć, jak analizować każdy kontakt i na podstawie tej analizy budować komunikację marketingową. Co więcej, trzeba robić to w „real time”, czyli w czasie rzeczywistym.

Wszystko to wymaga ogromnych nakładów pracy. Nic więc dziwnego, że narzędzia pozwalające na szybsze i bardziej efektywne realizowanie zadań marketingowych wyrastają jak grzyby po deszczu. Można je podzielić na dwie kategorie. Programy z pierwszej z nich pomagają w identyfikowaniu użytkowników i analizowaniu ich zachowań, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć naszych potencjalnych klientów. Z drugiej – usprawniają kontakt online z klientem, dzięki czemu pomagają również w lepszym rozpoznaniu grupy docelowej.

POLECAMY

Łatwo się zgubić w mnogości tych rozwiązań, dlatego też chciałbym podzielić się tutaj kilkoma – według mnie – najlepszymi narzędziami z obu tych kategorii.

1. HubSpot  

HubSpot to platforma służąca do automatyzacji działań marketingowych. Ma ona dużo różnych funkcjonalności, które ułatwiają pracę marketingowcom. Jak to się sprawdza w praktyce? HubSpot pozwala agregować dane kontaktowe wszystkich potencjalnych klientów (którzy np. zapisali się na newsletter, pobrali e-booka itp.) i powiązywać je z plikami cookies tych osób. W ten sposób zdobywamy dokładne informacje na temat tego, jak zachowuje się dany użytkownik i na ich podstawie możemy zdecydować, jak powinniśmy s...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy