Gdzie jestem, dokąd zmierzam? Krzywa dojrzałości personalizacji
W określeniu tego, na jakim etapie jesteś, jeśli chodzi o personalizowanie Twoich działań, i jak wyznaczyć kolejne kroki rozwoju, pomoże Ci krzywa dojrzałości personalizacji. Jest to bowiem koncepcja opisująca etapy, przez które przechodzi organizacja, rozwijając swoje możliwości w zakresie personalizacji działań marketingowych.
POLECAMY

Tabela 1. Etapy rozwoju organizacji w zakresie personalizacji działań marketingowych
Etap |
Charakterystyka |
Przykład działania |
Kampanie masowe |
Wszystkie komunikaty są identyczne dla wszystkich odbiorców (mass marketing) Brak segmentacji i dostosowywania treści |
Wysyłka tego samego newslettera do całej bazy klientów, niezależnie od ich zachowań czy potrzeb |
Kampanie triggerowane |
Komunikaty wysyłane na podstawie aktywności użytkownika na stronie, aplikacji mobilnej lub aktywności w komunikacji (otwarcia/kliknięcia maila) |
Kampania e-mailowa ratująca porzucony koszyk wysyłana po godzinie od chwili opuszczenia koszyka |
Dynamiczne pola |
Wykorzystanie danych behawioralnych i transakcyjnych do dynamicznego dostosowywania treści Personalizowane rekomendacje produktowe, dynamiczne elementy w e-mailach i na stronie |
E-mail z rekomendacją produktów na podstawie kategorii ostatnio przeglądanych przez użytkownika |
Segmentacja behawioralna |
Grupowanie użytkowników na podstawie ich rzeczywistych działań i zachowań, takich jak interakcje z produktami, reakcje na kampanie marketingowe, czy sposób korzystania z usług |
E-mail do użytkowników, którzy dodali produkty do koszyka, ale nie dokończyli zakupu, z różnym komunikatem w zależności od tego, czy są nowymi klientami (dla których oferujemy kod rabatowy na pierwsze zakupy), czy stałymi klientami, którzy wielokrotnie doko... |
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!