Hiperpersonalizacja i automatyzacja w e-mail marketingu – jak skutecznie wykorzystać dane użytkowników i skutecznie docierać z przekazem?

Temat numeru

U progu 2025 r., rozmawiając o trendach w digital marketingu, chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że „Cześć [imię]!” – to tak naprawdę nie jest personalizacja. Podstawowe formy personalizacji są niewystarczające, aby skutecznie angażować konsumentów. Oczekują oni bowiem realnej wartości i odpowiedzi na ich indywidualne potrzeby oraz zainteresowania.

Gdzie jestem, dokąd zmierzam? Krzywa dojrzałości personalizacji

W określeniu tego, na jakim etapie jesteś, jeśli chodzi o personalizowanie Twoich działań, i jak wyznaczyć kolejne kroki rozwoju, pomoże Ci krzywa dojrzałości personalizacji. Jest to bowiem koncepcja opisująca etapy, przez które przechodzi organizacja, rozwijając swoje możliwości w zakresie personalizacji działań marketingowych. 

POLECAMY

Rys. 1. Wykres krzywej dojrzałości personalizacji


Tabela 1. Etapy rozwoju organizacji w zakresie personalizacji działań marketingowych

Etap

Charakterystyka

Przykład działania

Kampanie masowe

Wszystkie komunikaty są identyczne dla wszystkich odbiorców (mass marketing)

Brak segmentacji i dostosowywania treści

Wysyłka tego samego newslettera do całej bazy klientów, niezależnie od ich zachowań czy potrzeb

Kampanie triggerowane

Komunikaty wysyłane na podstawie aktywności użytkownika na stronie, aplikacji mobilnej lub aktywności w komunikacji (otwarcia/kliknięcia maila)

Kampania e-mailowa ratująca porzucony koszyk wysyłana po godzinie od chwili opuszczenia koszyka

Dynamiczne pola

Wykorzystanie danych behawioralnych i transakcyjnych do dynamicznego dostosowywania treści

Personalizowane rekomendacje produktowe, dynamiczne elementy w e-mailach i na stronie

E-mail z rekomendacją produktów na podstawie kategorii ostatnio przeglądanych przez użytkownika

Segmentacja behawioralna

Grupowanie użytkowników na podstawie ich rzeczywistych działań i zachowań, takich jak interakcje z produktami, reakcje na kampanie marketingowe, czy sposób korzystania z usług

E-mail do użytkowników, którzy dodali produkty do koszyka, ale nie dokończyli zakupu, z różnym komunikatem w zależności od tego, czy są nowymi klientami (dla których oferujemy kod rabatowy na pierwsze zakupy), czy stałymi klientami, którzy wielokrotnie doko...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy