Mobilna reklama przebyła podobną drogę co reklama desktop (PC i laptopy). Miało na to wpływ wiele czynników, jednak kluczowymi były wzrost udziału mobile’a w wydatkach marketingowych oraz – co ważniejsze – coraz bardziej zauważalna dominacja w przypadku ruchu internetowego.
Aktualnie ponad połowa wszystkich odsłon w naszym kraju jest generowana z urządzeń mobilnych (smartfony oraz tablety). Bazując na moim wieloletnim doświadczeniu (przeprowadziliśmy ponad 5000 kampanii), chciałbym przedstawić kilka najważniejszych formatów reklamowych w środowisku mobilnym.
POLECAMY
Standardy i regulacje
Duży wpływ na kształt obecnego rynku reklamy cyfrowej, włączając w to formaty mobilne, mają działania realizowane w ramach inicjatywy zapoczątkowanej przez Google. Do jej głównych zadań należy standaryzacja formatów reklamowych dostępnych w internecie oraz wyeliminowanie kreacji uważanych za natarczywe i irytujące z perspektywy konsumentów. Do tej pory koalicja wprowadziła standardy dotyczące reklamy wideo oraz formatów statycznych w środowiskach PC i mobile (a bardziej precyzyjnie – na stronach internetowych wyświetlanych na urządzaniach mobilnych, regulacje nie dotyczą bowiem aplikacji mobilnych).
Jeśli chodzi o reklamę na stronach mobilnych, za intruzywne zostały uznane takie formaty, jak:
- pop-up ads – czyli wyskakujące okienka, które pojawiają się, gdy treść strony zaczyna się...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!