Formaty reklamy mobilnej od A do Z – od brandingu do performance

Temat numeru

Na małym ekranie mieści się znacząco mniej formatów reklamowych – to oczywista oczywistość. Udział mobile’a w torcie reklamy cyfrowej rośnie jednak w tempie dwucyfrowym. Reklamodawców przekonują angażujące formaty rich media oraz wykorzystanie danych do precyzyjnego targetowania – zalety, których nie ma żadne inne medium.

Mobilna reklama przebyła podobną drogę co reklama desktop (PC i laptopy). Miało na to wpływ wiele czynników, jednak kluczowymi były wzrost udziału mobile’a w wydatkach marketingowych oraz – co ważniejsze – coraz bardziej zauważalna dominacja w przypadku ruchu internetowego. 
Aktualnie ponad połowa wszystkich odsłon w naszym kraju jest generowana z urządzeń mobilnych (smartfony oraz tablety). Bazując na moim wieloletnim doświadczeniu (przeprowadziliśmy ponad 5000 kampanii), chciałbym przedstawić kilka najważniejszych formatów reklamowych w środowisku mobilnym. 

POLECAMY

Standardy i regulacje

Duży wpływ na kształt obecnego rynku reklamy cyfrowej, włączając w to formaty mobilne, mają działania realizowane w ramach inicjatywy zapoczątkowanej przez Google. Do jej głównych zadań należy standaryzacja formatów reklamowych dostępnych w internecie oraz wyeliminowanie kreacji uważanych za natarczywe i irytujące z perspektywy konsumentów. Do tej pory koalicja wprowadziła standardy dotyczące reklamy wideo oraz formatów statycznych w środowiskach PC i mobile (a bardziej precyzyjnie – na stronach internetowych wyświetlanych na urządzaniach mobilnych, regulacje nie dotyczą bowiem aplikacji mobilnych).
Jeśli chodzi o reklamę na stronach mobilnych, za intruzywne zostały uznane takie formaty, jak:

  • pop-up ads – czyli wyskakujące okienka, które pojawiają się, gdy treść strony zaczyna się ł...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy