E-commerce 2017 – 18 praktycznych porad

E-commerce

Rynek e-commerce w Polsce i Europie Środkowej dojrzewa z miesiąca na miesiąc. Ten proces przekłada się też na coraz większe oczekiwania oraz potrzeby klientów. Liczy się dla nich nie tylko sam fakt możliwości zakupu produktu szybko i bez wychodzenia z domu, oczywiście w niskiej cenie, ale także przyjemność, doradztwo w trakcie procesu nabycia towaru czy usługi. Z tego względu właściciele zarówno małych, jak i dużych e-sklepów stoją przed trudnym zadaniem – z jednej strony nadążania za rozwojem technologii, a z drugiej sprostania potrzebom klientów.

W artykule przedstawiono najważniejsze porady i trendy dotyczące rynku e-commerce w 2017 r. z punktu widzenia monetyzacji działań klientów. Podstawą przygotowania tej listy są zebrane obserwacje rynkowe, ale także raporty z Polski i innych krajów europejskich opublikowane w ostatnich 12 miesią-
cach. Lista została podzielona na 3 sekcje.

POLECAMY

Material Design – styl projektowania aplikacji webowych pozwalający na łatwe dostosowanie do różnych rozdzielczości, przy zachowaniu maksymalnej spójności graficznej. Więcej informacji: link.

Material Design stał się także ważnym elementem budowania strategii omnichannel – każdy proces, czy to na urządzeniu mobilnym, czy na desktopie, był bliźniaczo do siebie podobny, nie tylko funkcjonalnie, ale i graficznie.

Rys. 1. Podział artykułu i porad

 

Rys. 2. Przykład użycia Material Design w praktyce

 

Rys. 3. Konfigurator produktu Nike

 

Co sklep może dać klientowi?

  1. Wydajny silnik e-commerce – stopień rozbudowania e-sklepów, ilość integracji z systemami wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi oraz ogromna ilość informacji, które wysyłane są do klientów w czasie rzeczywistym, powodują, że podstawą rozwoju e-sklepu staje się wydajna platforma e-commerce. Na rynku spotkać możemy wiele rozwiązań open source i abonamentowych. Każde z nich ma swoje plusy i minusy. Przy wyborze weźmy przede wszystkim pod uwagę cele biznesowe, jakie stawiamy sobie na najbliższe 5–7 lat. Decyzja o wyborze silnika e-commerce jest jedną z najważniejszych, jakie podejmuje się w momencie rozpoczęcia budowy lub przebudowy e-sklepu.
  2. Bezpieczeństwo – jesteśmy w przededniu wejścia w życie ustawy RODO (więcej informacji: //goo.gl/HUhsSB), która znacząco zaostrza m.in. kwestie bezpieczeństwa zakupów online. Wybór odpowiedniego silnika e-commerce jest tak samo ważny, jak wybór dostawcy hostingu i odpowiednich zabezpieczeń przed włamaniami. To właściciele e-sklepów odpowiadają za zabezpieczenie informacji o klientach – w przypadku kradzieży danych osobowych to właśnie oni będą poc...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy