Odpowiedź jest prosta – mogą zwyczajnie… zgubić się na stronie Twojego sklepu e-commerce. Powyższe stwierdzenie jest małym uproszczeniem, ale przypadki, w których userzy nie dostrzegali źle oznaczonego koszyka, w wyniku źle dobranego koloru fontu do tła nie byli w stanie odczytać komunikatu albo przez zbyt dużą liczbę tekstu pod zdjęciem produktu zwyczajnie pomijali informację o cenie (w wyniku czego i tak nie dokonywali zakupu, a poziom poirytowania wzrastał), nie należą wcale do rzadkości.
Dobrze zaprojektowana strona e-sklepu to nawet więcej niż połowa sukcesu. Co jednak powinieneś zrobić, aby jej tworzenie nie było jednym wielkim marketingowo-sprzedażowym polem minowym?
Oczywiście, że trzeba zainwestować w mityczny dobry design i uwierzyć, że ma on realny wpływ na sprzedaż, generowanie leadów i finalizowanie sprzedaży! Przyjrzyjmy się więc bliżej temu zagadnieniu – ucząc się od branżowych ekspertów.
Jak pokazują dane przytaczane przez Statista, w 2021 r. liczba kupujących online wyniesie 2,14 mld osób; sam przyznasz, że jest ona naprawdę imponująca. Powiedzmy to sobie wprost – z powodu COVID-19 przyszło nam wszystkim żyć w czasach zarazy, a e-sklepy są akurat jedną z niewielu branż, które na tej sytuacji niewątpliwie skorzystały.
Nie oznacza to jednak, że klienci kupują online z czystej desperacji – jeśli trafią na e-sklep, który jest, mówiąc wprost źle rozplanowany, nie sfinalizują transakcji.
POLECAMY


Czego oczy nie widzą, tego… klienci nie kupują
Rzeczone stwierdzenie to tak naprawdę clou problemu: pojawia się w wielu miejscach, w...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!