Design (i przyjaciele) w służbie sprzedaży: krótkie historie o idealnym związku prowadzącym do zdobycia leadów

Temat numeru

Czasami klienci rezygnują z zakupów – i to ze względów innych niż zbyt wysoka cena oferowanych produktów, słaba jakość sprzedawanego towaru lub brak sposobu płatności albo dostawy, który by ich satysfakcjonował. Jesteś ciekawy, dlaczego tak się dzieje?

Odpowiedź jest prosta – mogą zwyczajnie… zgubić się na stronie Twojego sklepu e-commerce. Powyższe stwierdzenie jest małym uproszczeniem, ale przypadki, w których userzy nie dostrzegali źle oznaczonego koszyka, w wyniku źle dobranego koloru fontu do tła nie byli w stanie odczytać komunikatu albo przez zbyt dużą liczbę tekstu pod zdjęciem produktu zwyczajnie pomijali informację o cenie (w wyniku czego i tak nie dokonywali zakupu, a poziom poirytowania wzrastał), nie należą wcale do rzadkości.
Dobrze zaprojektowana strona e-sklepu to nawet więcej niż połowa sukcesu. Co jednak powinieneś zrobić, aby jej tworzenie nie było jednym wielkim marketingowo-sprzedażowym polem minowym? 
Oczywiście, że trzeba zainwestować w mityczny dobry design i uwierzyć, że ma on realny wpływ na sprzedaż, generowanie leadów i finalizowanie sprzedaży! Przyjrzyjmy się więc bliżej temu zagadnieniu – ucząc się od branżowych ekspertów.
Jak pokazują dane przytaczane przez Statista, w 2021 r. liczba kupujących online wyniesie 2,14 mld osób; sam przyznasz, że jest ona naprawdę imponująca. Powiedzmy to sobie wprost – z powodu COVID-19 przyszło nam wszystkim żyć w czasach zarazy, a e-sklepy są akurat jedną z niewielu branż, które na tej sytuacji niewątpliwie skorzystały.
Nie oznacza to jednak, że klienci kupują online z czystej desperacji – jeśli trafią na e-sklep, który jest, mówiąc wprost źle rozplanowany, nie sfinalizują transakcji.
 

POLECAMY

Rys. 1. Przykład dobrze zaprojektowanego koszyka, zawierającego informację o liczbie dodanych produktów. Źródło: Sinsay.com

 

Rys. 2. Przykład CTA, którego nie da się pominąć. Źródło: Great Sample Resume


Czego oczy nie widzą, tego… klienci nie kupują

Rzeczone stwierdzenie to tak naprawdę clou problemu: pojawia się w wielu miejscach, w...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy