Czas mikroinfluencerów. Potencjał współpracy z nimi w pięciu krokach

Temat numeru Otwarty dostęp

Słowo influencer, mimo że dość młode, padło już na każdej większej konferencji, portalu, a także pojawiło się w prasie branżowej. W 2019 r. zostało zapisane jako hasło w kultowym amerykańskim słowniku Merriam Webster.

Z definicji jest to „osoba, która generuje zainteresowanie np. produktem przez wpis w mediach społecznościowych”. Nie ma tu mowy o ogromnych zasięgach, z którymi powszechnie kojarzymy influencerów, a jedynie o efekcie, jaki taki wpis przyniesie. 
Kiedy wspomniana współpraca z topowymi influencerami czy celebrytami może być dobrym rozwiązaniem dla dużych brandów, to nie daje się ona skalować i często nie odpowiada potrzebom masowego rynku. Na ratunek przychodzą mikroinfluencerzy.

POLECAMY

Ale kim jest mikroinfluencer i skąd nagła popularność tych mniejszych zasięgowo twórców?

Obserwujemy ogromny przyrost interesujących i jakościowych profili tworzących treści skupione wokół jakiejś niszy w mediach społecznościowych. Jest to spowodowane przede wszystkim:
a) Demokratyzacją mediów społecznościowych – w internecie każdy posiada głos i gdy tylko ma coś ciekawego do przekazania, to może zbudować wokół siebie społeczność. W dobie internetu „wpływ” może wywierać każdy, niezależnie od tego, kim jest, skąd pochodzi i o czym mówi.
b) Brakiem bariery technologicznej, a to głównie przez taniość i powszechność sprzętu audio-wideo, a także dostęp do know-how. W tej chwili, by publikować na Instagramie, wystarczy smartfon – urządzenie, z którym nie rozstajemy się na co dzień, którego kamera daje już filmową jakość obrazu. Z kolei internet to nieograniczona baza wiedzy na wyciągnięcie ręki – co publikować i jak ulepszać/optymalizować swoje treści. 

Kim jest mikroinfluencer?

Nie istnieje sztywna definicja mikroinfluencera. Najczęściej jest to osoba, która zainteresowała swoimi treściami w internecie przynajmniej kilka-kilkanaście tysięcy odbiorców. Mikroinfluencerów możemy znaleźć na wielu platformach społecznościowych, szcze...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy