Customer experience Jak rozszerzona rzeczywistość zmieni sposób, w jaki myślimy o zakupach?

Marketing i sprzedaż

Augmented Reality (AR) przeżywa swój renesans, choć jeszcze nie tak dawno większość urządzeń mobilnych nie była w stanie obsłużyć nowego poziomu doświadczeń sensorycznych, które oferuje rozszerzona rzeczywistość.

Mówiąc najprościej – AR to cyfrowy obraz nałożony najczęściej na widok z kamery smartfona lub tabletu, wyświetlany na ekranie urządzenia w czasie rzeczywistym.

POLECAMY


Nie należy bać się stwierdzenia, że mobile odgrywa obecnie kluczową rolę w aktywowaniu pozostałych kanałów komunikacji. Zintegrowane i złożone doświadczenia łączące świat cyfrowy i fizyczny mają więc potencjał nie tylko, aby zadziwiać, ale przede wszystkim angażować użytkowników, dosłownie poszerzając ich postrzeganie otaczającego świata. Warto jednak pamiętać, że jak w przypadku każdej technologii, zastosowanie AR będzie skuteczne tylko w ramach szerszego planu marketingowego. Największym wyzwaniem jest więc trafne określenie celu oraz zdefiniowanie wartości dodanej, która jest kluczem do pomyślnego wdrożenia rozszerzonej rzeczywistości w planowanych działaniach marketingowych.

Według Statista całkowita liczba aktywnych użytkowników AR/VR do końca 2018 r. osiągnie 171 mln. Badania sugerują, że globalny rynek AR do 2020 r. 
przekroczy wartość 90 mld dolarów generowaną przez 1 mld użytkowników. W nadchodzących latach będziemy obserwować rosnące możliwości oraz coraz szerszy dostęp do technologii, a tym samym większy apetyt użytkowników na nowe doświadczenia i pionierskie przykłady kreatywności.


Wkrótce nadejdzie dzień, w którym większość urządzeń mobilnych dostępnych na rynku będzie zdolna do dostarczania wciągających doświadczeń AR. Rozszerzona rzeczywistość będzie miała fundamentalne znaczenie dla następnej generacji aplikacji mobilnych, a potencjalna „publiczność” jest zbyt duża, aby ją zignorować. 

 

Rys. 1. IKEA Place to jedna z aplika...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy