Copywriting w social mediach, czyli angażujące treści promocyjne

Temat numeru

Copywriting odgrywa ważną rolę w promocji produktów oraz usług marki w social mediach. Skuteczne komunikaty przyciągają odbiorcę i zachęcają go do zapoznania się z ofertą. Żeby jednak było to możliwe, należy pamiętać o kilku kluczowych elementach. Konsument spośród setek innych komunikatów, powinien zauważyć ten konkretny, który nakłoni go do wykonania danej akcji. Na co należy zwrócić uwagę, tworząc treści promocyjne? Jak skutecznie angażować klientów?

Twórz i publikuj z głową, czyli o czym należy pamiętać, kreując treści promocyjne

Wiem, do kogo piszę i kieruję komunikat

Podstawowym i pierwszym krokiem w drodze do tworzenia jakichkolwiek komunikatów, powinno być ustalenie, kim jest ich odbiorca, czyli tzw. buyer persona. To ważne pod względem dopasowania odpowiedniego języka i stylu komunikacji, stosowania konkretnych wyrażeń i słów, ale także odpowiadania na potrzeby grupy docelowej. Pomocne w tym przypadku będzie zebranie odpowiedzi na pytania dotyczące wieku, płci, zainteresowań czy miejsca zamieszkania, a przede wszystkim ustalenie podstawowych obaw, oczekiwań czy preferencji klientów. Takie informacje można znaleźć, weryfikując m.in. dostępne statystyki w profilach marki w social mediach, dane z Google Analytics, historię zakupową, zapis czatów w sklepie internetowym czy wnioski od działu handlowego.
Ważne jest też dopasowanie treści nie tylko do branży i rodzaju oferowanych usług lub produktów, ale także modelu sprzedaży: B2B lub B2C, ponieważ na inne aspekty reklamy zwraca uwagę klient biznesowy, a na inne końcowy użytkownik. Nie należy zapominać o tym, że każdy post, a szczególnie ten promocyjny, powinien się czymś wyróżniać, przyciągać uwagę konsumenta i dawać mu wrażenie, że został skierowany wyłącznie do niego. Mnogość komunikatów powoduje, że odbiorcy szybko tracą zainteresowanie i uwagę, dlatego tak kluczowa jest personalizacja. 
 

POLECAMY

Zjawisko to ciekawie obrazuje psychologiczny termin coctail party, określający sytuacje, w których koncentrujemy się i jesteśmy szczególnie uwrażliwieni na bodźce odnoszące się do naszej osoby, np. gdy znajdujemy się w głośnym miejscu, gdzie gra muzyka i jest dużo ludzi, mimo to potrafimy bez problemu przyswoić informacje, kiedy rozmówca kieruje swoje pytania i odpowiedzi bezpośrednio do nas albo wypowiada nasze imię. Z tego powodu nie należy skupiać się wyłącznie na marce oraz jej ofercie, ale starać się w taki sposób kreować spersonalizowane komunikaty, żeby odpowiadały one na...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy