Twórz i publikuj z głową, czyli o czym należy pamiętać, kreując treści promocyjne
Wiem, do kogo piszę i kieruję komunikat
Podstawowym i pierwszym krokiem w drodze do tworzenia jakichkolwiek komunikatów, powinno być ustalenie, kim jest ich odbiorca, czyli tzw. buyer persona. To ważne pod względem dopasowania odpowiedniego języka i stylu komunikacji, stosowania konkretnych wyrażeń i słów, ale także odpowiadania na potrzeby grupy docelowej. Pomocne w tym przypadku będzie zebranie odpowiedzi na pytania dotyczące wieku, płci, zainteresowań czy miejsca zamieszkania, a przede wszystkim ustalenie podstawowych obaw, oczekiwań czy preferencji klientów. Takie informacje można znaleźć, weryfikując m.in. dostępne statystyki w profilach marki w social mediach, dane z Google Analytics, historię zakupową, zapis czatów w sklepie internetowym czy wnioski od działu handlowego.
Ważne jest też dopasowanie treści nie tylko do branży i rodzaju oferowanych usług lub produktów, ale także modelu sprzedaży: B2B lub B2C, ponieważ na inne aspekty reklamy zwraca uwagę klient biznesowy, a na inne końcowy użytkownik. Nie należy zapominać o tym, że każdy post, a szczególnie ten promocyjny, powinien się czymś wyróżniać, przyciągać uwagę konsumenta i dawać mu wrażenie, że został skierowany wyłącznie do niego. Mnogość komunikatów powoduje, że odbiorcy szybko tracą zainteresowanie i uwagę, dlatego tak kluczowa jest personalizacja.
POLECAMY
Zjawisko to ciekawie obrazuje psychologiczny termin coctail party, określający sytuacje, w których koncentrujemy się i jesteśmy szczególnie uwrażliwieni na bodźce odnoszące się do naszej osoby, np. gdy znajdujemy się w głośnym miejscu, gdzie gra muzyka i jest dużo ludzi, mimo to potrafimy bez problemu przyswoić informacje, kiedy rozmówca kieruje swoje pytania i odpowiedzi bezpośrednio do nas albo wypowiada nasze imię. Z tego powodu nie należy skupiać się wyłącznie na marce oraz jej ofercie, ale starać się w taki sposób kreować spersonalizowane komunikaty, żeby odpowiadały one n... |
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!