Copywriting-19, czyli jak pisać w czasach pandemii?

Temat numeru

Klik. Wchodzę na stronę www. Najpierw ciasteczka. Zaakceptować wszystkie czy tylko te niezbędne? Niech będą wszystkie. Klik. Teraz widget pytający, czy nie potrzebuję może pomocy od konsultanta. Nie potrzebuję, klik. Słyszę głosy. Gdzieś odpaliło się automatyczne wideo. Szybki scroll w dół. Jest! Klik i wyłączone. Odrzucam propozycję „subskrybcji newslettera”. Klik. Notyfikacje push też mnie nie kręcą. Klik. Nie, kochana strono www, nie mam ochoty podzielić się informacją, gdzie teraz jestem. Klik. Nie, nie mam ochoty ściągnąć wygodnej aplikacji, z którą łatwiej i przyjemniej będę Cię przeglądał. Klik. Nie, nie mam ochoty na Twoją ocenę, przecież dopiero na nią wszedłem! Klik. Uff… wszystko. Mogę zaczynać. Zaraz, a co ja właściwie miałem przeczytać?

Witajcie w internecie 2022 r.!

Oczywiście, że to lekko przesadzona historia. Przecież adBlock (ćśśśś!) rozprawia się z połową tych komunikatów. Ale dziś tak właśnie jest w tym naszym kochanym internecie. Serwisy, e-commerce’owe sklepy, social media, masa fantastycznego wideo, blogi, e-mailingi, infografiki, podcasty… Mamy to na wyciągnięcie ręki, ale często, zanim dotrzemy do wartościowego contentu, musimy przedrzeć się przez masę dystraktorów – bumperów, banerów, zapychaczy stron. Już jesteśmy zmęczeni, a jeszcze nawet nie dotarliśmy do treści! Przeciętna osoba ogląda dziś tysiące reklam dziennie. Jak się w tym wszystkim przebić z naszym komunikatem?
A tak w ogóle to gratulacje! Jesteś tu jeszcze ze mną, więc Twój wynik skupienia uwagi znaaaacznie przekracza średnią tzw. attention span. Według badania „Microsoft attention spans” z 2015 r., przeciętny użytkownik jest dziś w stanie skupić uwagę średnio na 8 s (!) i liczba ta spada z roku na rok. Nasza umiejętność (de)koncentracji to efekt ciągłego tresowania nas przez rozwijające się technologie, za którymi ledwo wyrabiamy się z myślami. Dzięki łatwośc...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy