Content w social media – Przepraszam, z czym to się je?

Temat numeru

Termin content marketing, czyli marketing opierający się na jakościowych treściach, nie jest pojęciem nowym. Od kilku lat marketerzy, ucząc się na własnych błędach, tworzą treści, dystrybuując je we wszelkich możliwych kanałach. Co kanał to inna specyfika planowania, produkcji i tonu komunikacji wybranych treści. Niezależnie jednak od wybranego medium content powinien być wartościowy, odpowiadać na potrzeby odbiorców, a nawet wyprzedzać ich oczekiwania. Ten artykuł odpowie na Wasze pytania związane z tymi działaniami, a także podpowie, jak mierzyć ich skuteczność. 

I. PRZYGOTOWANIE CONTENTU

Czy jesteś pewny, że wiesz, do kogo mówisz?

Lub czy marka wie, do kogo chce mówić? Wydawałoby się, że analiza grupy docelowej to podstawowa i jedna z najważniejszych zasad udowania skutecznych działań marketingowych. Ale czy na pewno jest ona stosowana? W każdej strategii marketingowej pytanie „kim jest nasz konsument?” pada zazwyczaj na początku pracy nad kampanią. Po dogłębnych analizach tworzone są „persony”, czyli idealni odbiorcy naszych reklam, dopasowani do zróżnicowanych kanałów. Każdy kanał działa podobnie do zmysłu.

POLECAMY

Odbieramy go w inny sposób, za pomocą innych bodźców. W związku z tym każdy z nich potrzebuje innych komunikatów, poprzez które dociera do odbiorcy. Większość środków przekazu ma przewagę w kierowaniu treści do konsumentów, ale media społecznościowe są nietuzinkowym przykładem medium, w którym to użytkownicy rządzą contentem. Ich zaangażowanie – reakcje, komentarze, udostępnienia – są tym, co sprawia, że Twoje treści są widoczne. Przed przygotowaniem contentu wejdź więc na chwilę w skórę Twojego fana i zastanów się, jakie treści chciałbyś czytać. I pamiętaj: nikt nie myśli tak samo jak Ty!

Jak już dowiesz się, do kogo mówisz, zastanów się, w jaki sposób chciałbyś to przekazać

Rysunek 1. Jak przygotować, dystrybuować i mierzyć content w social media

 

Na etapie przygotowywania contentu warto zastanowić się nad możliwościami dotarcia do ustalonej wcześniej grupy docelowej. Oto kilka kluczowych zasad, których musisz się trzymać, kie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy