W ramach krótkiego wstępu pozwolę sobie na wykorzystanie pewnej analogii: w sklepach stacjonarnych kluczową osobą jest sprzedawca, który doradza przy wyborze towaru, odpowiada na wszelkie pytania klientów i rozwiewa pojawiające się w trakcie całego procesu wątpliwości. Chętnie opowiada o specyfikacji towaru i poleca produkty komplementarne.
POLECAMY
W sklepach online tę właśnie rolę pełni (m.in.) content marketing. Jak powiedział kiedyś Doug Kessler, co-founder Velocity Partners, Traditional marketing talks to people. Content marketing talks with them (Tradycyjny marketing mówi do ludzi. Content – rozmawia z nimi). Dlatego tak dobrze to narzędzie sprawdza się w branży e-commerce – nie tylko prezentuje kupującym „suchy” opis produktu, ale też wskazuje dodatkowe zalety i niejako podpowiada klientom, dlaczego powinni wybrać właśnie Twój towar.
Dobrze napisane copy to prawdziwa sprzedażowa potęga. Dla wciąż nieprzekonanych spieszę z „twardymi danymi”, czyli case study od samego Google, który osiągnął aż 17-proc. wzrost klikalności przy zmianie literalnie jednego komunikatu. Po zmianie tekstu book a room (zarezerwuj pokój) na zdanie check avalibility (sprawdź dostępność). Ta strategiczna decyzja, podjęta przez Maggie Smith, ówczesną content strategist firmy, przeniosła ciężar przekazywanej informacji z pozornie wiążącego obowiązku podjęcia natychmiastowej decyzji...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!