Content w e-commerce – od microUX po copywirting. Dobre i złe praktyki

Temat numeru

Czy da się prowadzić e-commerce bez contentu? Jeśli już zacierasz ręce w poszukiwaniu ewentualnych oszczędności, spieszę donieść, że... nie. Jest to jednak dobra wiadomość – treści napisane zgodnie z contentową sztuką i prawidłowo dalej wypromowane potrafią być prawdziwym asem w rękawie wielu firm sprzedających online. Słowem kluczem w tej zależności jest jednak pierwsza część tego zdania: nie wystarczy bowiem pisać „czegokolwiek” i liczyć na sukces. Do pozyskania nowych leadów i zbudowania lojalności zdobytych wcześniej klientów będzie Ci potrzebna właściwie przygotowana strategia contentowa, skupiająca się zarówno na aspektach związanych z microUX, jak i szerszym copywritingiem.

W ramach krótkiego wstępu pozwolę sobie na wykorzystanie pewnej analogii: w sklepach stacjonarnych kluczową osobą jest sprzedawca, który doradza przy wyborze towaru, odpowiada na wszelkie pytania klientów i rozwiewa pojawiające się w trakcie całego procesu wątpliwości. Chętnie opowiada o specyfikacji towaru i poleca produkty komplementarne.

POLECAMY

W sklepach online tę właśnie rolę pełni (m.in.) content marketing. Jak powiedział kiedyś Doug Kessler, co-founder Velocity Partners, Traditional marketing talks to people. Content marketing talks with them (Tradycyjny marketing mówi do ludzi. Content – rozmawia z nimi). Dlatego tak dobrze to narzędzie sprawdza się w branży e-commerce – nie tylko prezentuje kupującym „suchy” opis produktu, ale też wskazuje dodatkowe zalety i niejako podpowiada klientom, dlaczego powinni wybrać właśnie Twój towar.

Dobrze napisane copy to prawdziwa sprzedażowa potęga. Dla wciąż nieprzekonanych spieszę z „twardymi danymi”, czyli case study od samego Google, który osiągnął aż 17-proc. wzrost klikalności przy zmianie literalnie jednego komunikatu. Po zmianie tekstu book a room (zarezerwuj pokój) na zdanie check avalibility (sprawdź dostępność). Ta strategiczna decyzja, podjęta przez Maggie Smith, ówczesną content strategist firmy, przeniosła ciężar przekazywanej informacji z pozornie wiążącego obowiązku podjęcia natychmiastowej decyzji r...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy