Funkcjonalność – postaw na intuicję
Dla potencjalnego odbiorcy pozornie nie ma znaczenia to, jak działa Twoja strona czy reklama. Nie będzie on nad tym rozmyślał, bo... musi z góry wiedzieć, w co ma kliknąć i nie powinien się nad tym długo zastanawiać! Steve Krug napisał wspaniałą książkę dotyczącą poruszania się użytkownika w internecie Nie każ mi myśleć i ta myśl powinna przyświecać Ci w projektowaniu użytecznych rzeczy. Również reklam.
Dedukcja to tylko ułamek sekundy, dlatego Twoja reklama powinna prowadzić użytkownika za rączkę. Pamiętaj o tym, że to, w jaki sposób poruszamy się po internecie, jest intuicyjne i wypracowane przez funkcjonalności różnych aplikacji. Nie ma potrzeby zmieniać świata na siłę, lepiej się do niego dostosować. Dlatego pamiętaj, że najpierw użytkownik zwróci uwagę na grafikę ustawioną centralnie, bo obraz ściąga nasz wzrok.
POLECAMY
Z tego powodu większość projektantów umieszcza na grafice tekst, który „skusi” użytkownika. Najprostszy przykład to słowo „rabat” połączone ze zdjęciem produktu. Ta taktyka stosowana jest już od dawna przez wiele marek. Przodującym przy...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!