Pamiętam jednak dyskusję na konferencji marketingowej, która dotyczyła nieznanej w Polsce marki z branży retail i jej konkursu w social mediach. Było to jednocześnie badanie realizowane przez agencję neuromarketingu i marketingu behawioralnego, która działała w regionie adriatyckim. Miało ono na celu odpowiedzieć na pytanie, jakie aktywności będą angażowały konsumentów.
W ramach projektu zrealizowano dwie kampanie.
Pierwsza odbyła się z okazji „back to school”. W konkursie należało wysłać kreatywny rysunek lub zdjęcie dziecka, a wygraną był zapas szkolnych lunchy na cały miesiąc.
POLECAMY
W drugiej kampanii zorganizowanej z okazji „pet’s week” wystarczyło zdjęcie domowego pupila, by wygrać dla niego jedzenie. Mimo tego samego mechanizmu (komentarz pod postem) i większej wartości nagród w pierwszej kampanii, więcej zgłoszeń zebrał drugi konkurs. Byłem przekonany, że wynikało to z chęci ochrony prywatności dziecka, jednak w drugim konkursie uczestnicy przesyłali zdjęcia zwierząt razem z dziećmi (a nie było to warunkiem uczestnictwa w konkursie), zatem prywatność nie była powodem. Okazało się, że regiony, w których operuje klient z branży retail to miejsca z silnie zakorzenioną tradycją gotowania w domu, a więc żaden z domowników nie uważał, aby atrakcyjną nagrodą było to, iż ktoś inny przygotuje posiłek dla jego dziecka. Podsumowanie brzmiało: „Wy, marketerzy, w pogoni za trendami, zakochani w...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!