Dołącz do czytelników
Brak wyników

Checklista e-commerce – co sprawdzać i weryfikować, by zwiększać sprzedaż? 56 niezbędnych elementów i funkcji sklepu internetowego w 2018 r.

Artykuł | 26 kwietnia 2019 | NR 37
103

Pewnie co jakiś czas spotykasz się z różnymi trendami w projektowaniu stron internetowych. Dotyczy to również e-sklepów. Jak to bywa z trendami – przychodzą i odchodzą. Pozostawmy modę na boku i skupmy się na tym, jak stworzyć stronę sklepu internetowego, która przede wszystkim świetnie sprzedaje. Bez względu na trendy! Każdy sklep musi zawierać podstawowy zestaw części, dzięki którym jego droga do zwiększania sprzedaży będzie naprawdę skuteczna. W artykule znajdziesz checklistę ponad 60 elementów i funkcji, które powinny znaleźć się w każdym sklepie internetowym.

Jak używać listy?

Zweryfikuj, które elementy z listy znajdują się w Twoim e-sklepie. Niektóre z nich pewnie dobrze znasz i możesz uśmiechnąć się na ich widok. Część to dodatkowe moduły, które mogą wpłynąć na wzrost sprzedaży. Jeśli w Twoim sklepie jeszcze ich nie ma, niech to będzie dla Ciebie inspiracja do ich przetestowania. Wszystko po to, żeby zmierzać do jednego celu – zwiększania sprzedaży. Ta lista jest przygotowana dla wszystkich właścicieli e-sklepów, marketerów i osób zainteresowanych e-commerce.

I. Elementy, które muszą znajdować się w nagłówku (Header)


1. Logo firmy – wyróżniające się logo wpływa na zaufanie osoby, która trafia na stronę sklepu. Najczęściej umieszcza się je w lewym górnym rogu lub na środku w nagłówku.

2. Kategorie produktów – nie ma nic gorszego w przypadku sklepu internetowego od sytuacji, kiedy klient nie może znaleźć tego, czego szuka. Kategorie produktów muszą być przemyślane i uporządkowane, po to, żeby każdy poruszał się po stronie swobodnie.

3. Logowanie do sklepu – funkcja ułatwiająca zakupy klientom, którzy odwiedzają sklep regularnie.

4. Łatwy dostęp do koszyka – koszyk powinien być widoczny z każdej podstrony sklepu, żeby klient miał możliwość sprawdzenia jego zawartości w każdym momencie.

5. Łatwy dostęp do listy życzeń – dzięki tej funkcji można wysyłać wiadomości e-mail do klientów zainteresowanych konkretnymi produktami, które wcześniej dodali do swojej listy życzeń.

6. Wyszukiwarka – ogromne ułatwienia dla klienta! W szczególności, jeśli sklep ma bardzo szeroką ofertę. Bardzo ważne, żeby wyszukiwarka na stronie sklepu działała poprawnie.

7. Informacje kontaktowe (numer telefonu, adres e-mail) – umożliwiaj bezpośredni kontakt z obsługą sklepu. Dzięki temu zyskasz szansę, żeby rozwiać jego wątpliwości i zachęcić go do zakupu.

II. Elementy, które muszą znajdować się na stronie głównej

8. Informacje o promocjach/zniżkach/nowościach – mimo że wydaje się to oczywiste, zdarzają się sklepy, które tego typu aktualności umieszczają na samym dole strony, np. w stopce. Warto zadbać o to, żeby takie informacje były widoczne dla każdej osoby, która wejdzie na stronę sklepu.

9. Informacje o kosztach dostawy – wielu zdecydowanych do zakupu użytkowników porzuca koszyk w momencie, kiedy dowiaduje się o dodatkowych kosztach dostawy. Im wcześniej poinformujesz klienta o kosztach dostawy, tym lepiej.

III. Elementy, które muszą znajdować się na podstronie produktu

10. Nazwa i numer identyfikacyjny produktu.

11. Cena – musi być umieszczona w widocznym miejscu. Jeśli klient nie będzie jej widział, szybko zrezygnuje z zakupu.

12. Zdjęcia/wideo – zdjęcia w sklepie internetowym to niezwykle ważna rzecz. Skąd je wziąć? Można wykorzystać zdjęcia producenta, zamówić profesjonalną sesję dla produktów lub wykonać zdjęcia samodzielnie.

13. Opis produktu – każdy produkt w sklepie powinien być opisany. Dobre opisy produktu to inwestycja – zachęcają do zakupu, wpływają na pozycjonowanie sklepu oraz oszczędzają czas pracowników.

14. Opis funkcji/rozmiarów.

15. Czas i koszt dostawy – szybkość dostawy często decyduje o tym, gdzie klient zrobi zakupy. Jeśli sklep oferuje szybką dostawę, koniecznie umieść tę informację na karcie produktu. Podobnie z informacją o kosztach dostawy.

16. Informacja o dostępności – koniecznie zaktualizuj informacje o tym, czy dany produkt jest dostępny w magazynie. Nawet jeśli go brakuje, poinformuj użytkownika, jak długo będzie musiał czekać. Dzięki temu unikniesz zbędnych nieporozumień i negatywnych opinii.

17. Opinie/recenzje – nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że podejmujemy decyzje zakupowe na podstawie rekomendacji i opinii innych. Ten element wspiera sprzedaż i powinien być dobrze wyeksponowany.

18. Przycisk dodania produktu do koszyka.

19. „Oni kupili też”/Powiązane produkty – wykorzystaj produkty powiązane do zwiększenia sprzedaży. Jeśli np. klient kupuje koszulę, warto mu podsunąć kolejny element garderoby. W ten sposób zachęcisz go do przeglądania większej liczby stron z produktami, a co za tym idzie – zwiększasz szansę, że kupi więcej.

IV. Elementy, które muszą znajdować się na podstronie koszyka

20. Możliwość wybrania liczby produktów.

21. Cena dostawy.

22. Końcowa cena.

23. Możliwość usunięcia pojedynczego produktu z koszyka.

24. Automatyczna zmiana ceny końcowej przy zmianie sposobu dostawy lub ilości zamawianych produktów.

25. Sekcja z informacją o podobnych produktach – pokazuj produkty, które pasują do tych, które klient już dodał do swojego koszyka, np. „Inni kupili też”.

W ten sposób zwiększysz wartość koszyka.

26. Exit pop-up – okienko...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy