Cannes Lions 2018 – pięć nagrodzonych kampanii, które warto zapamiętać

Temat numeru

W środowisku public relations często można spotkać się z opinią, zgodnie z którą miejsce „na świeczniku” jest tylko dla klientów, nie dla PR-owców. Branża PR od wielu lat ma problem z otwartym mówieniem o swojej pracy: wymianą pozytywnych i negatywnych doświadczeń, chwaleniem interesujących osiągnięć czy kreowaniem wartych uwagi autorytetów. Właśnie dlatego wszelkiego rodzaju konkursy branżowe i związane z nimi wydarzenia są dla PR-owców rzadką okazją do pokazania światu efektów swojej pracy. Dla reszty branży są natomiast cennym źródłem case studies. Niedawno zakończyła się tegoroczna edycja jednego z największych festiwali kreatywności – Cannes PR Lions. Poniżej omówiono pięć wyróżnionych lub nagrodzonych kampanii, które szczególnie warto zapamiętać. 

Kluczowe LICZBY

Cannes PR Lions 2018 – rozdane nagrody:

POLECAMY

  • Grand Prix – 1
  • Złoty Lew – 14
  • Srebrny Lew – 27
  • Brązowy Lew – 46

 

1. The Flip – nagroda: Złoty Lew (12 nagród zdobytych w trakcie całego festiwalu w Cannes)

Z tą kampanią zetknęła się prawdopodobnie większość regularnych użytkowników mediów społecznościowych. W ramach obchodów Dnia Kobiet McDonald’s, chcąc angażować i inspirować kobiety do działania i rozwijania przedsiębiorczości, odwrócił swoje legendarne złote łuki do góry nogami, tworząc literę „W”. Akcję wsparto szeregiem materiałów celebrujących sukcesy kobiet związanych z popularną siecią (m.in. Patricia Williams, właścicielka 14 restauracji ze złotym logo, wielokrotnie nagradzana za społeczne zaangażowanie). 

Rys. 1. Project 84 (Źródło: www.lovethework.com)

 

Efekty? W Dzień Kobiet sieć McDonald’s była marką najczęściej wyszukiwaną w przeglądarce Google. Niestety, w przypadku kampanii prowadzonych na tak szeroką skalę trudno wykazać jasny, mierzalny wpływ na wzrost sprzedaży, ale to nigdy nie było bezpośrednim celem akcji. Warto sobie jednak przypomnieć 8 marca, gdy charakterystyczne zdjęcie z odwróconym logo sieci co chwila po...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy