Skuteczność działań brandingowych można rozpatrywać pod różnym kątem. To, co wyróżnia kanał mobile, to z całą pewnością wyższy poziom zaangażowania oraz dłuższy kontakt użytkownika z marką. Jeżeli przyjrzymy się wskaźnikom CTR, zobaczymy, że w przypadku reklam mobilnych są one dużo wyższe. Pokazują to chociażby wyniki analiz przeprowadzonych przez RTB House w blisko 40 państwach – odnotowany w badaniu średni CTR reklam mobilnych wyniósł 0,84% na smartfonach i 0,87% na tabletach, podczas gdy na komputerach już tylko 0,73%1. Powodem takiego stanu rzeczy jest oczywiście mniejsze nasycenie kanału mobile treściami reklamowymi w porównaniu chociażby z „dużym internetem”, a także paradoksalnie większa powierzchnia zajmowana przez poszczególne formaty reklamowe. Na przykład rectangle zajmuje 50% powierzchni ekranu smartfona na stronie light.
POLECAMY
Ponadto, dostępne w mobile’u możliwości i narzędzia pozwalają odbiorcy na aktywne włączenie się w przestrzeń marki, np. poprzez wykonanie telefonu, wysłanie SMS-a czy dokonanie zakupu. Biorąc to pod uwagę, można by błędnie sądzić, że branding w mobile’u jest po prostu skazany na sukces. Jednak i tu, w tak sprzyjającym marketerom środowisku, możemy popełnić wiele błędów. Jak ich uniknąć? O czym powinniśmy pamiętać? Poniżej kilka wskazówek przydatnych podcza...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!