Dołącz do czytelników
Brak wyników

Bluerank i Rainbow – kampanie reklamowe napędzane danymi

Artykuł | 27 marca 2019 | NR 34
52

Jak skutecznie promować w internecie usługi turystyczne z wykorzystaniem nowoczesnych technologii? Kampania Bluerank dla marki Rainbow zdobyła aż 2 nagrody w konkursie European Search Awards 2017 w kategoriach Best Use of Search – Travel/Leisure oraz Innovation/Campaign. Działania reklamowe dla Rainbow pokazują, że aby osiągnąć sukces w biznesie online, potrzebne są liczby, a nie domysły.

Wyzwanie

Współpracujemy z marką Rainbow od 10 lat i tak samo długo Bluerank koncentruje się na skuteczności realizowanych kampanii, poszerzając jednocześnie zakres działań od AdWords i wsparcia analitycznego, po reklamę w kanałach social media oraz kampanie programatyczne. Doszliśmy do momentu, w którym uznaliśmy, że tylko silny nacisk na dane może dać nam możliwość dalszej znacznej poprawy wyników.

Cel – dane podstawą optymalizacji kampanii

Naszym celem na 2016 r. było uzyskanie jak największej liczby informacji o kanałach ruchu i użytkownikach, przetwarzanie tych danych i wykorzystanie ich do optymalizacji kampanii. Jednocześnie opracowaliśmy technologię dostarczania spersonalizowanych kreacji w oparciu o indywidualne preferencje potencjalnych klientów Rainbow.

Postawione cele związane były z przychodem z całego ruchu online (15% wzrostu r/r) oraz z przychodem ze wszystkich płatnych działań online, wykluczając ruch organiczny i bezpośredni (20% wzrostu r/r). Przeznaczony budżet mediowy pozostał niezmieniony w porównaniu do roku 2015.

 

Po pierwsze – model atrybucji konwersji

Pierwszym wyzwaniem było zastosowanie modelu atrybucji konwersji. Chcieliśmy uzyskać odpowiedź, czy budżety mediowe przeznaczane na różne źródła ruchu (również te zarządzane wyłącznie przez Rainbow) alokowane są w efektywny sposób. Model miał nam pozwolić na racjonalne zarządzanie budżetami w obrębie naszych działań, a klientowi dać możliwość podjęcia najlepszej decyzji odnośnie ewentualnych przesunięć środków inwestowanych w reklamę.

Zdecydowaliśmy, żeby wykorzystać do tego celu technologię DoubleClick, której serwer (Campaign Manager) pozwala tworzyć modele atrybucji konwersji w oparciu o dane i wykorzystujące machine learning. Użyliśmy do tego celu połączenia Google Tag Managera z DoubleClick Search, co umożliwiło nam automatyczne śledzenie wszystkich ro...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy